8 شهریور 1393
شماره خبر: 128314

نخستین خانه فرهنگ، ادب و هنر کشور در البرز آغاز به کارکرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نخستین خانه فرهنگ، ادب و هنر کشور در البرز آغاز به کارکرد


[b]نخستین خانه فرهنگ، ادب و هنر کشور روز شنبه طی آیینی درساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج آغاز به کار کرد.[/b]
با راه اندازی این خانه، هشت انجمن فرهنگی هنری از جمله انجمن های عکاسان، تصویر برداران ، سینماگران ، هنرهای تجسمی و شعر و ادب استان البرز درآن مستقر شدند.
به زودی تعداد انجمن های این خانه به 16 انجمن خواهد رسید. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دراین آیین ساخت یک سینما یا یک مرکز فرهنگی را از ساخت یک مسجد کمتر ندانست و گفت: حرکت در جهت برنامه های فرهنگی هنری عشق می خواهد. ˈسید موسی حسینی کاشانیˈ با اشاره به وجود جمعیت بیش از سه میلیونی استان البرز افزود: برای این جمعیت بایستی همپوشانی لازم برنامه های فرهنگی هنری را در بین تمامی مخاطبین داشته باشیم و هر فرد در این جامعه با یکی از برنامه های ما همزادپنداری داشته باشد. وی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری مطابق با سلیقه تمامی مخاطبین را از جمله وظایف حوزه فرهنگ و ارشاد برای جذب مخاطب دانست و اظهار داشت: در این حوزه بایستی طوری برنامه ریزی شود که اگر فردی استعداد هیچ یک از بخش های فرهنگی هنری را نداشت، بتواند مخاطب خوبی برای این برنامه ها باشد.
این مسوول گفت: باید به فرزندانمان بباورانیم که اگر استعداد هنری ندارند آخر دنیا نیست.
[b]واگذاری امور به انجمن ها از برنامه های دولت[/b]
حسینی کاشانی عدم تصدی گری دولت را یکی از سیاست های کلان دولت بخصوص در دولت یازدهم برشمرد و گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت، واگذاری امور به انجمن ها و تشکل ها با نظارت دولت است. وی افزود: به همین منظور برای استقلال و روی پا ایستادن انجمن ها، دست آنها را می گیریم و برای حمایت کافی از این انجمن ها نیازمند حضور و حمایت خیرین فرهنگی هستیم.
[b]شعار امسال رهبری، نسخه درمان گر ناچاری ها[/]
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج نیزدر این آیین با اشاره به اینکه کار حوزه فرهنگ و هنر با اعتبارات دولتی پیش نرفته، نمی رود و نخواهد رفت، گفت: جمله ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نسخه درمان گری برای ناچاری های گذشته، امروز و فردا در حوزه فرهنگ و هنر است. ˈعلاءالدین سیفیˈ افزود: یکی از کمبودهای زیرساختی در کشور و استان ما، نبود محل استقرار ثابتی برای انجمن های فرهنگی و هنری بوده که یک ضایعه در جبهه فرهنگی و هنری کشور ما است. وی زیر مجموعه بعضی از انجمن های فرهنگی هنری را گاها بیشتر از کارکنان یک سازمان برشمرد و اظهار داشت: ضرورت راه اندازی چنین خانه ای نیاز استان بود که این کار به دست دولت و با اعتبارات دولتی میسر نبود که چاره این درد نیز به دست خیرین گشوده شد. وی گفت: این خانه با حمایت مالی شرکت بین المللی رهساز گستر و حمایت های معنوی موسسه فرهنگی تکلو راه اندازی شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود