13 مهر 1391
شماره خبر: 12700

انجم شعاع: واحد حراست در وزارت فرهنگ و ارشاد باید الگو باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

انجم شعاع: واحد حراست در وزارت فرهنگ و ارشاد باید الگو باشد

سپیدار آنلاین: مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واحد حراست باید مبتنی بر آرمانهای ولایت به نحو ملموسی در تمامی شاخصه ها الگو و در راس امور باشد.
عباس انجم شعاع ظهر سه شنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید واحد حراست این اداره کل که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شده بود؛ ضمن اشاره به جایگاه خانه حراست و برشمردن قانون منشور وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در قالب وظایف کلان و راهبردی دراین بخش بر ضرورت آموزش مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل ویژگی خاص این پست در دستگاه های اجرایی اهمیت بکارگیری مدیران و کارشناسان آموزش دیده حایز اهمیت است و برای نخستین بار نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش های منطقه ای در 4 نقطه کشور با بکارگیری اساتید مجرب و آگاه به مسائل فرهنگی و هنری آغاز شده است.
وی در ادامه تهاجمات دشمن در عرصه جنگ نرم ورود سامانه های نوین را نیز از دیگر آسیب ها برشمرد و افزود: اگر مدیران آموزش دیده ای در این حوزه داشته باشیم قطعاً آسیب پذیری کمتری را در دستگاه ها شاهد خواهیم بود. مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود بر لزوم تعامل بین مدیران و روسای حراست در دستگاه ها تاکید کرد و گفت: این تعامل دو سویه و با نوعی حس اطمینان در راستای شفافیت عملکرد میان کارکنان برقرار باشد. عباس انجم شعاع در ادامه با برشمردن مواردی از قانون منشور وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به شاخصه های مدیرانی که در دستگاه های فرهنگی کشور فعالیت دارند اشاره و تصریح کرد: مدیرانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های متبوع آن فعالیت دارند به جهت سر و کار داشتن با فرهنگ مردم باید در تمامی حوزه های مدیریتی در رآس امور قرار داشته باشند. وی با تعمیم این رویکرد به حوزه حراست نیز افزود: نیروهای مستقر در این واحد نیز باید به نحو مطلوبی الگو و برترین باشند. رئیس مرکز حراست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، جایگاه حراست را مهم دانست و تاکید کرد: رعایت حریم خصوصی افراد، تلاش در امنیت مدیران و کارکنان از اهم وظایف این واحد است.
لزوم شایسته سالاری در دستگاه ها
مشاور وزیردر بخش دیگری با استناد به فرمایشات مقام عظمی ولایت بر لزوم شایسته سالاری در دستگاه ها تاکید و تصریح کرد: حضور نیروهای شایسته و کاردان در پست های مدیریتی موجب ارتقاء جایگاه مجموعه خواهد شد و دراین راستا مدیران کل با همکاری مجموعه حراستی دستگاه خود به سمت استعداد یابی کارکنان و ارزشیابی عملکرد آنها پیش روند. وی افزود: در حوزه شناسایی آسیب های احتمالی ، قانون گریزی و... نیز جایگاه تعاملی میان مدیران و مجموعه حراست در نوع خود حایز اهمیت است.
ضرورت برنامه محوری مدیران
عباس انجم شعاع در ادامه با محور قرار دادن ضرورت برنامه ریزی از سوی مدیران گفت: مدیران دستگاه های فرهنگی در هر استان باید بر اساس سیاست های کلان فرهنگی در استان خود برنامه محوری را در راس فعالیت های خود قرار دهند و با بکارگیری نیروهای خلاقی که در هر لحظه فکر و ایده ای نو دارند مجموعه را روزمرگی ها رهایی بخشند تا شاهد ارتقاء آنها باشیم. مشاور وزیر به کاهش عوامل بهره وری کارکنان نیز اشاره کرد و افزود: ضعف مدیریتی، فقدان برنامه ، عدم توجه به نیازهای کارکنان و نظارت نداشتن بر کارها که در گرو داشتن برنامه ریزی جامع است می تواند مهمترین شاخصه ها در کاهش راندمان کاری در دستگاه ها باشد. وی در پایان وجود ارتباط دوسویه مثبت میان مدیران و کارکنان را از جمله عوامل موفقیت یک مجموعه قلمداد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود