17 اردیبهشت 1404
شماره خبر: 324015

کاهش مراجعات حضوری و به روز شدن پرداخت ها در دستور کار بیمه تکمیلی بازنشستگان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، از برنامه های این شرکت برای اصلاح فرایندها، کاهش هزینه های بیمه شدگان و بهبود کیفیت خدمات بیمه درمان خبر داد و بر ضرورت حفظ کرامت بازنشستگان در ارائه خدمات تاکید کرد.
حسین رنجبران در نشست هم‌اندیشی با روسا و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی استان البرز که با هدف بررسی روند خدمات بیمه درمان تکمیلی، شنیدن دیدگاه نمایندگان بازنشستگان و بهبود ارتباط میان شرکت بیمه‌گر و بازنشستگان، ظهر سه شنبه در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه موسسه رازی برگزار شد، با تأکید بر جایگاه بازنشستگان در اولویت‌های شرکت گفت: تلاش ما این است که ارائه خدمات بیمه‌ای با کرامت انسانی همراه باشد و بیمه‌شدگان با کمترین دغدغه به خدمات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.وی با اشاره به ساختار دولتی شرکت آتیه‌سازان حافظ و نقش آن در تنظیم بازار بیمه تکمیلی، افزود: این شرکت با بیش از هفت میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، مسئولیت سنگینی در حوزه بیمه تکمیلی دارد. تمرکز ما بر کاهش سهم پرداختی بیمه‌شدگان، افزایش سرعت رسیدگی به خسارات و ارتقای پاسخگویی است.مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ از کوتاه شدن زمان پرداخت خسارات بیمه‌ای به‌عنوان یکی از اقدامات اخیر نام برد و گفت: مهلت پرداخت از ۱۴ روز کاری به ۷ روز کاهش یافته و در مواردی ظرف ۲ تا ۵ روز نیز انجام شده است. رنجبران، همچنین به تسویه بخشی از بدهی‌های سنواتی شرکت اشاره کرد و گفت که پرداخت‌های مربوط به وزارت آموزش و پرورش به‌روز شده است و تلاش می‌شود این روند در سایر حوزه‌ها نیز تداوم یابد.یکی از محورهای اصلی سخنان وی، لزوم کاهش مراجعات حضوری برای دریافت خدمات بیمه‌ای بود که گفت: با توجه به وضعیت جسمی بسیاری از بازنشستگان، مراجعه مکرر برای دریافت خدمات منطقی نیست و باید سامانه‌های غیرحضوری تقویت شوند.وی با تاکید بر لزوم بازنگری در نظام تعرفه‌گذاری مراکز درمانی، آن را عامل فشار مضاعف بر بیمه‌شدگان دانست و افزود: شرکت بیمه در همکاری با نهادهای ذی‌ربط به‌دنبال راه‌حلی برای ایجاد تعادل در این زمینه است.رنجبران، در ادامه این نشست، با اشاره به تجربه خود در سازمان بیمه سلامت، افزایش پوشش بیماری‌های خاص را از پنج مورد به 107 عنوان، یکی از اقدامات مؤثر در کاهش فشار بر بیمه‌شدگان دانست و گفت: بسیاری از آن‌ها بیماری‌های مزمنی مثل دیابت نوع ۲، فشار خون و سرطان‌ها هستند؛ بیماری‌هایی که عمدتاً در جمعیت بازنشستگان شایع‌اند. این نگاه حمایتی را اکنون نیز دنبال می‌کنیم. وی، در پایان با بیان اینکه برنامه‌های آینده شرکت مبتنی بر شفاف‌سازی، اصلاح ساختارها و استفاده از فناوری است، بر لزوم حفظ شان بیمه‌شدگان در تمامی مراحل ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ خدمت بی منت را نهادینه سازی کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود