کمبوهای درآمد شهری ماهدشت پیگیری شود
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت خطبهای مبنی بر ایام فاطمیه، اتفاقات محور مقاومت و مشکلات شهر ماهدشت، بیان کرد.
امام جمعه ماهدشت در خطبه دوم گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بارها فاطمه زهرا علیها السلام را ملاک حق و باطل معرفی کرده و تصریح فرموده بودند: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ یَرْضَى لِرِضَاهَا»(کنزالعمال، ج12، ص111)؛ همچنین فرموده بودند: «فاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنّی، وَ هِیَ قَلْبی وَ رُوحِی الَّتی بَیْنَ جَنْبیَّ، فَمَنْ آذاها فَقَدْ آذانی، وَ مَنْ آذانی فَقَدْ آذَیَ الله»(بحارالانوار، ج۴۳ ص۵۴). علت این همه تأکیدات، ریشه در اصلیترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد. تاریخ تقابل حق و باطل به دو عصر تنزیل و تأویل تقسیم میشود. عصر تنزیل -که عصر انبیاء علیهم السلام است و با نبوت حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله به پایان میرسد-، عصر تقابل جبهه حق با باطلِ آشکار و کفر صریح است. کسانی که برابر انبیاء(رهبران جریان حق) صفآرایی میکنند، علناً و رسماً بتپرستند و توحید ربوبی را صراحتاً انکار میکنند. اما در عصر تأویل، که عصر امامت و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام است، تقابل جبهه حق با باطلِ در پرده و کفر پنهان است و کسانی که برابر جبهه حق صفآرایی دارند، منافقینی هستند که به ظاهر شعار اسلام سر میدهند و پایبندی خود را به احکام و مناسک دین نشان میدهند ولی محور و اساس جریان و سریان دین یعنی ولایة الله را منکرند. در حقیقت انبیاء علیهم السلام با کفاری روبرو بودند که به حکم ظاهر قرآن، کافر بودند و مقابل آنها مجاهدت داشتند و ائمه اطهار علیهم السلام با کفاری که به حکم باطن قرآن، کافر بودند) جهاد داشته و دارند در ظاهر می گویند ما قرآن را قبول داریم اما به حقیقت قرآن که امامت باشد اعتقادی ندارند. آنچه قیام حضرت زهرا سلام الله علیها را بسیار برجسته مینماید و نهضت فاطمی علیها السلام را برای بقای اسلام ناب حیاتی و ضروری مینماید، رویدادن حماسه حضرت در بزنگاه نقطه شروع انحراف جامعه بشری که به سمت مهیبترین انحطاط تاریخ خودش بود. سرّ اینکه در زیارتنامههای امیرالمؤمنین علیه السلام، ایشان را اولین مظلوم مینامیم(السَّلَامُ عَلَیْكَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ أَنْتَ أَوَّلُ مَظْلُومٍ وَ أَوَّلُ مَنْ غُصِبَ حَقَّهُ(كامل الزیارات، ص45))، همین حقیقت است که آن حضرت اولین رهبر الهی و اولین ولی خدایی است که حقش غصب شد. حق امیرالمؤمنین علیه السلام، در حقیقت حق مسلم جوامع بشری در بهرهمندی از بزرگترین نعمت الهی یعنی ولایةالله و مدیریت و راهبری به سمت سعادت و خوشبختی تضمینی است(الْیَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْكُمْ نِعْمَتِ(مائده: 3)). حضرت عوامل بروز و ظهور این دهشتناکترین انحراف تاریخ را دو محور اصلی معرفی میفرماید:
(1) مجالیابی منافقین برای میدانداری، صحنهگردانی و نقشآفرینی اجتماعی ، پیامبر صلی الله علیه و آله تا زنده بودند، دشمنان زیادی داشتند که شامل یهود، مشرکین و منافقین میشدند. حضرت خودشان آنها را مدیریت میکردند. چون یهود و مشرکان آشکار بود کفرشان و منافقین نفاقشان را پنهان کرده بودند ، با رحلت پیامبر(ص)، این نفاق و دشمنی آشکار شد. حضرت زهرا(س) در خطبهشان میفرماید «فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ»- آنگاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، خارهای نفاق در شما ظاهر شد-. بعد ادامه دادند «وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ...»- شیطان از لاکش بیرون آمد و سر خود را از مخفیگاهش بیرون آورد و شما را فراخواند و مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید. حضرت زهرا سلامالله علیها با بصیرت ژرف خود این اقدام را صورت دادند تا جریان پیچیده نفاق را افشا کنند و این کار را انجام دادند. بخشی از این کار را با خطبه و بخشی را با گریه و عاطفه و بخش دیگری را با قهر خود ابراز کرد.
(2) دنیاطلبی و بیتفاوتی خواصی که قبلا نقش مؤثری در پیشرفت اهداف اسلامی داشتند. حضرت در فرازهای انتهایی خطبه فدکیه خطاب به خواص فرمودند ،که شما ها جهت زندگی تان به سمت راحتی رفته و عافیت طلب شدید و شایسته ترین فرد برای زعامت و امامت کنار زدید و با بیان خودشان اتمام حجت کردند تا برای کسی بهانه ای دیگر نباشد. این فریاد حضرت فاطمه (س) هم امروز جاری و ساری است و آن اتمام حجت هم الان هست برای ما ، اگر تطبیق دهیم ، این عصری که در آن زندگی می کنیم ، پیچیده شده با حوادثی که اگر از راه حضرت فاطمه (س) دور بشویم ، ذلت ما قطعی است و آن هم بدست خودمان والا دشمن عددی نیست که بخواهد کاری انجام دهد. اگر خودمان را بلحاظ اندیشه و اعتقادمان محکم و محکم تر کردیم و رفتارمان را بر اساس احکاممان تطبیق دادیم و زندگی مان را پر از محبت و معنویت کردیم و تبعیت مان از رهبری هر روز خالص و خالص تر کردیم ، حالا ترامپ قمار باز رئیس جمهور شود یا کسی دیگر ، انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی و عوامل زبون و پست و اجیر شده داخلی بخواهند فتنه ای بر پا کنند ، هیچ کاری از پیش نخواهند برد ، اما اگر اندیشه و رفتار و محبت و معنویت و تبعیت ما خدشه دار شد با اولین غبار فتنه ای که بلند شد ما تلفات خواهیم داد و جامعه دچار سختی خواهد شد. مملکت ما اسلامی است و اسلامی باید اداره شود و فضای کلی کار هم همین است ، جهت حرکت کشور هم به همین سمت است اما نکند بخاطر کم کاری و غفلت و ندانم کاری مسئولی در اندیشه و رفتار و تبعیت کسی خدشه وارد شود که جبران ناپذیر خواهد بود ، بله انسان خودش وظیفه دارد هر مشکل و مصیبت و گرفتاری پیش آمد ، خودش را آنقدر آماده کند که خودش را نبازد و در زمین دشمن با حرف و عملش اقدامی نکند اما آقای مسئول شما هم مسئولی در خصوص حفظ افراد در این راه ، که با عملکرد آن را نشان می دهید. دشمن هم دندان طمع را تیز کرده و هر از چند گاهی اقداماتی را انجام می دهد لکن این هوشیاری مردم و آن عملکرد مسئول در نطفه خفه می کند اقدام دشمن را ، امیدواریم خدای متعال راه را برای زمینه ساز شدن این حکومت برای حکومت حضرت حجت (صلوات الله علیه) هموارتر کند و ما هم توفیق پیمودن راه را با ایمان و اعتقاد راسخ و توکل و اخلاص داشته باشیم.
چند نکته پایانی:
1. در موضوع برق و انرژی ها وظیفه ما درست مصرف کردن است و بهینه استفاده کردن و مسئولین هم درست مدیریت کردن و با آینده نگری کار کردن است ، نشود که به خاطر یک غفلت مثلا سوخت ذخیره نیروگاه ها به تاخیر بیفتد و مشکلات دیگری را برای مردم بوجود آورد ، یا هر دلیل دیگر ، بحث مازوت سوزی و آلودگی هوا که مطرح شده ، به اعلام محیط زیست 7 درصد آلودگی متعلق به مازوت است و از طرفی وزیر محترم اعلام کردند 3 درصد کمبود داریم که با خاموشی ها مدیریت می کنیم که اینها همه اش قابل برنامه ریزی است. ان شاءالله خدای متعال به مسئولان ما توفیق بیشتر در همه زمینه ها عنایت بفرماید.
2. شهر ما بلحاظ درآمد شهری کمبود دارد آن هم علت های مختلفی دارد یکی از آنها قولنامه ای بودن زمین هاست ، یکی اش هم که درصد قابل توجهی دارد ساخت و ساز های غیر مجازی است که برخی در سطح کلان انجام می دهند ، ویلا های آنچنانی با متراژهای بالا به شکل گسترده ، آن موقع حق و حقوق شهرداری را هم پرداخت نمی کنند ، به گمان خودشان دارند زرنگی می کنند ، با نگاه دنیایی شاید بشود گفت زرنگی اما حقیقت این است که زرنگی نیست ، شما هم به آخرت خودت ضربه می زنی با بدست آوردن مال حرام و هم حق الناس به گردن خودت می آوری ، بالاخره آن حق مدیریت شهری بر اساس قانون متعلق به همه ی مردم این شهر است و اشکالاتی که برای شهر بوجود می آید بواسطه اهمال کاری شما ، حقوق سایر مردم شهر ضایع می شود ، این هم حق الناس. کسانی که در این سطح غیر مجاز می سازند ، به شهر خودشان خیانت می کنند و اگر سرمایه گذاری هم آمده این گونه عمل می کند او هم دارد خیانت می کند و این یک منکر است و باید با آن برخورد قانونی کرد.
3. پویش ایران همدل همچنان بر قرار است و عزیزان کمک بکنند تا ان شاءالله نصرت نهایی نصیب همه مظلومان عالم شود ، خاصه مردم عزیز غزه و لبنان.