3 شهریور 1397
شماره خبر: 200569

ثبت 190 طرح اشتغال در فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ثبت 190 طرح اشتغال در فردیس


رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس از ثبت ۱۹۰ طرح اشتغال در بخش فراگیر و روستایی در سطح شهرستان فردیس خبر داد.
بهنام بهداروند با بیان اینکه طرح تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا در کارگروه اشتغال و به دبیری اداره کار شهرستان فردیس اجرا می شود گفت: در حال حاضر ۵۳ طرح در شهرستان در حال پیگیری است. 109 طرح در دستگاه های مختلف شهرستان معطل مانده و به دلایل مختلف و عدم احراز شرایط لازم به تأیید کارگروه نرسیده است. 55 طرح باید در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار گیرد. ضمن اینکه یک طرح در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر با مبلغ 45 میلیارد تومان در بخش صنعت و از سوی گروه مپنا ارائه شده که به عنوان طرح ملی در کارگروه اشتغال کشور مورد بررسی قرار می گیرد. وی افزود: تسهیلات اشتغال در راستای رونق اشتغال، در قالب طرح اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر ارائه و منابع هردو طرح به صورت دولتی تامین می شود. محوریت طرح اشتغال روستایی توسعه روستاهاست. رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس ویژگی تسهیلات اشتغال را اختصاص اعتبار به طرح ارائه شده توسط شخص کارآفرین دانست و گفت: ایجاد اشتغال به مهارت ها و فکر و ایده خلاق شخص کارآفرین و متقاضی اخذ تسهیلات تعلق می گیرد. بر این اساس تسهیلات اشتغال به طرح توسعه کسب و کار در رسته های تعریف شده و ویژه هر منطقه اختصاص می یابد. رسته ها نیز بر اساس شرایط ویژه و فراهم بودن زمینه توسعه آن، توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی برای هر منطقه بررسی و تعریف شده است. وی افزود: طرح های ارائه شده در حوزه دستگاه های ذیربط به صورت هفتگی در کارگروه اشتغال شهرستان موردبررسی قرار می گیرد. این طرح ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در کارگروه شهرستان، تا سقف ۶ میلیارد تومان در کارگروه استان و فراتر از آن به عنوان طرح ملی در کارگروه اشتغال کشور بررسی می شود.
بهداروند با تشریح مزایای طرح اشتغال روستایی گفت: این طرح با نرخ سود ۶ تا ۸ درصد ارائه میشود که میتواند تا ۳ سال تنفس و مهلت بازپرداخت داشته باشد؛ در حالیکه طرح اشتغال فراگیر با سود بانکی ۱۶ تا ۱۸ درصد و یکسال تنفس ارائه می شود. وی در بخش صنعت تولید پوشاک، کفش، مصنوعات چرمی، مبلمان، فرش دستباف، ماشین آلات ، در بخش کشاورزی، تولید زعفران و گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش دام و طیور، شیلات، صنایع غذایی تبدیلی، کشت نهال و بذر و در بخش خدمات حوزه سلامت، توسعه گردشگری سلامت، مراقبت های سلامت و توسعه خدمات بهداشتی را از جمله رسته های تعریف شده شهرستان فردیس در طرح تسهیلات اشتغال برشمرد. رئیس اداره کار شهرستان فردیس همچنین گفت: نظارت این اداره پس از أخذ تسهیلات بر نحوه اجرای طرح ادامه خواهد داشت.

فردیس نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود