1 اردیبهشت 1397
شماره خبر: 193994

هواشناسی البرز نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هواشناسی البرز نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد


مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که با توجه به فعالیت سامانه جدید از عصر امروز شنبه در البرز، جاری شدن سیلاب ، طغیان رودخانه ها وآبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
منصور رحمانیان داشت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی قوی به واسطه فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از عصر امروز شنبه در نیمه مرکزی کشور است.
وی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه ظهرفردا یکشنبه تا آخر وقت پس فردا دوشنبه به صورت رگبار شدید باران (بعضی ساعات برف ) و رعد و برق ، بارش تگرگ در کل استان و وزش باد شدید و لحظه ای ودر ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.این مسئول بیان داشت: آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی از پیامدهای احتمالی این بارش ها است. رحمانیان از مردم خواست هنگام وقوع رعد و برق در فضای با ز، مکان های مرتفع ، زیر درختان پناه وکنار ستون های برق قرار نگیرند ضمن آنکه دامداران از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها خودداری کنند.وی به کشاورزان و باغداران استان البرز توصیه کرد، با توجه به پیش بینی بارش تگرگ ، تمهیدات لازم را برای بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان به عمل آورند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود