14 اسفند 1396
شماره خبر: 192425

توصیه های هواشناسی البرز به کشاورزان و باغداران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توصیه های هواشناسی البرز به کشاورزان و باغداران


مدیرکل هواشناسی استان البرزاعلام کرد که بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از امواز کم و بیش ناپایدار در منطقه البرز در روزهای آینده کشاورزان و باغداران به نکات لازم توجه داشته باشند.
منصور رحمانیان اظهار داشت: این مسئول بیان داشت: طی مدت زمان یاد شده البرزآسمانی قسمتی ابری، مه رقیق، در بعضی ساعات افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات همراه با تگرگ خواهد بود.
به گفته وی، بر همین اساس آسمان استان البرزبرای امروزکمی تا نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و درارتفاعات بارش تگرگ و فردا سه شنبه ابری، مه آلود، همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش تگرگ پیش بینی می شود. این مسئول از کشاورزان و باغداران خواست تا به موارد ذیل توجه داشته باشند. 1.انجام سمپاشی های زمستانه در باغات با فاصله 8 ساعته از بارندگی.
2. استفاده از کود سرک در مزارع غلات و کلزا. 3. استفاده از کود سولفات آمونیوم همراه با کود اوره در مزارع کلزا جهت گل انگیزی بیشتر و افزایش روغن. 4. تبدیل بقایای گیاهی باغات به مواد آلی جهت استفاده مجدد در باغ. 5. آماده سازی بستر باغات و پابیل نمودن درختان. 6. محافظت از سازه ها و تنظیم دریجه ها باتوجه به پیش بینی وزش باد و تگرگ.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود