19 دی 1396
شماره خبر: 189626

بهره مندی بیش از 640نفر از روستائیان استان از آموزش های مهارتی در نه ماهه سال جاری

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بهره مندی بیش از 640نفر از روستائیان استان از آموزش های مهارتی در نه ماهه سال جاری


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از بهره مندی بیش از 640نفر از روستائیان استان از آموزش های مهارتی در نه ماهه سال جاری خبر داد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز آموزش به روستائیان استان را عدالت آموزشی دانست و اضافه کرد: در راستای اشاعه آموزشهای مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی ها و قابلیت های زیادی در بخش تولید و در کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود دارد که در صورت توانمندیسازی روستاییان می توان نقش موثرتر و پررنگ تری در اقتصاد استانی و ملی داشت .
وی افزود: نیازهای آموزشی استان را در جهت جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها و ایجاد اشتغال پایدار ، ارتقا ء توانمندی های روستائیان در جهت تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی برای حرکت به سمت خود اشتغالی و خود کفائی و اشتغال مولد در نه ماهه سال جاری تا کنون 120 هزار نفر ساعت آموزش مهارت از قبیل:پرورش زنبور عسل ، پرورش قارچ خوراکی ، پرورش گیاهان آپارتمانی ، تعمیر تلفن همراه ، تولید جوانه های خوراکی زعفرانکار ، قالی و ... به 644 نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و حرفه ای در روستاهای استان البرز ارائه نموده است.غیاثی تبار افزود در صورت همکاری بیشتر و مساعدت رسانه ها و دستگاه ها و مجریان ذی ربط این آموزش ها توسعه بیشتری خواهد یافت. .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود