4 آبان 1396
شماره خبر: 185968

تفاهم نامه فنی و حرفه ای با ۶۵ دستگاه/ارائه آموزشهای تقاضا محور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تفاهم نامه فنی و حرفه ای با ۶۵ دستگاه/ارائه آموزشهای تقاضا محور


معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بابیان اینکه بر اساس نیاز متقاضیان آموزش ها مهارتی ارائه می شود، گفت:در این راستا با ۶۵ دستگاه دولتی، خصوصی و صاحبان مشاغل تفاهم نامه منعقد شده است.
سید علی موسوی ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ارائه آموزش بر اساس نیاز بازار و جامعه هدف در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دارد. وی با بیان اینکه اموزش برای پاسخگویی به ضرورت های جدیدی نظیر تکنولوژی است، افزود: با وارد کردن تکنولوژی باید این مهم به کاربران نیز معرفی شود، شرکت های خودرویی کشور بخشی از تکنولوژی این حوزه را وارد کشور می کنند که باید فناوری آموزشی آن نیز به جامعه هدف ارائه شود.معاون آموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: تعمیرکاران خودرو نیز باید با اخذ آموزش های لازم در راستای تعمیر و عیب یابی خودروها قرار گیرند که پیرو تحقق این مهم طرح اجرای اموزش با همکاری شرکت های خودرویی انجام می گیرد. موسوی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح یاد شده بخشی از تجهیزات خودرویی رایگان در اختیار ما قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: اگر بتوان به درستی از طراحی، برنامه ریزی و اجرای آموزش از صاحبان مشاغل استفاده کنیم میزان بهره وری در حوزه های مختلف کشور ارتقا می یابد.وی با اشاره به اینکه آموزش ها باید لحظه ای باشد تا نیاز صاحبان مشاغل در بخش های مختلف تامین شود، خاطرنشان کرد: آموزش بهنگام امری الزامی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه ای بهترین ابزار برای تحقق شعار سال است، گفت: استانداردهایی که آموزش می دهیم از کد بین المللی برخوردار است؛ نکات بین المللی و استاندارد در آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور لحاظ می شود.
ارائه آموزش های مهارتی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر
معاون آموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: آموزش های سازمان فنی و حرفه ای سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی را تحت پوشش خود قرار می دهد.وی با اعلام اینکه ۵۴ درصد آموزش های یاد شده توسط بخش دولتی انجام می گیرد، تاکید کرد: ۷۰ درصد کارآموزان بخش خصوصی را بانوان تشکیل می دهند.موسوی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش سفارش محور از سال گذشته در کشور شروع شده است، تاکید کرد: در این بخش به گونه ای عمل شده که عملکرد در بخش آموزش مبتنی بر سفارش باشد، پیرو این مهم سال ۹۴ حدود ۱۱۰ هزار نفر، سال گذشته ۱۱۵ هزار نفر و امسال ۱۵۰ هزار نفر بر اساس تقاضا و سفارش تحت آموزش قرار گرفته اند. معاون آموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه بر اساس نیاز متقاضیان اموزش های لازم به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: با ۶۵ دستگاه دولتی، خصوصی و صاحبان مشاغل تفاهم نامه منعقد کرده ایم تا بدین ترتیب بخش اعظم نیاز اموزش شاغلان تامین شود. وی گفت: درصدد هستیم نیروهای انسانی مورد نیاز قبل از استخدام اموزش های لازم را اخد کنند، با شرکت های خودرویی مختلفی در کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم تا کسب و کار داخلی کشور رونق پیدا کند. موسوی بیان کرد: مراکز آموزشی تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای از استاندارد های لازم برخوردار هستند اما متاسفانه در بروز رسانی تجهیزات و تامین مواد مصرفی این مراکز با مشکلاتی مواجه هستیم که در تلاشیم با مساعدت بخش خصوصی این مسائل برطرف شود. وی به راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: سربازی فرصتی برای رشد و بالندگی همچنین کسب مهارت و توانمندی برای ادامه زندگی است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود