31 تیر 1396
شماره خبر: 181321

البرز میزبان اردوی تخصصی مسابقات جهانی مهارت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز میزبان اردوی تخصصی مسابقات جهانی مهارت است


مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز گفت: البرز میزبان برگزاری اردوی تخصصی مسابقات جهانی ملی مهارت است که سال جاری در کشور امارات برگزار خواهد شد.
تقی غیاثی تبار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هفته مهارت از یکم تا ششم مردادماه تحت عنوان روز آموزش فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است وی دیدار و ملاقات با مسئولان استانی و برگزاری نشست با دستگاه‌های اجرایی را ازجمله اقدامات انجام‌گرفته برشمرد و افزود: همکاری لازم با اداره کل زندان‌ها به‌منظور ارائه آموزش به زندانیان برای کاهش ورود مجدد به زندان در نظر گرفته‌شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز بیان کردهشت : مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت و دولتی در سطح استان البرز فعالیت دارند که از این تعداد چهار مرکز در شهرستان کرج واقع‌شده است. وی با اعلام اینکه در بخش غیردولتی ۴۰۰ آموزشگاه آزاد تحت پوشش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: طی سه‌ماهه اول سال جاری آموزش‌ها در بخش دولتی ۶۵۰ هزار نفر ساعت و این مهم در آموزشگاه‌های آزاد بیش از ۵۵۰ هزار نفر ساعت بوده است. غیاثی تبار بابیان اینکه در بخش تعیین صلاحیت طی سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون‌های مختلف شرکت کرده‌اند، گفت: بسته‌های اشتغال فراگیر وزارت کار شامل طرح کارورزی دانش‌آموختگان به استان‌ها ابلاغ و حدود ۱۲۸ واحد پذیرنده از البرز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در البرز
وی با تأکید بر اینکه در حالی تعهد استان البرز برای ثبت‌نام متقاضیان کارورز در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر موفق به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند، افزود: در صورت ارائه عملکرد مناسب توسط این افراد، صاحبان صنایع می‌توانند کارورزان را جذب و از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. وی اعلام کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در استان البرز در حال اجرا است، واحدهای صنفی می‌توانند حداقل سه نفر را پیرو اجرایی شدن این طرح جذب کنند. غیاثی تبار با تأکید بر اینکه اجرای استاندارد و مدت آموزش این طرح بازه زمانی یک‌ساله است، تصریح کرد: افرادی که به‌عنوان مهارت آموز در این طرح فعالیت خواهند داشت از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار می‌شوند. وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه الگوی سفارش محور بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن کاریابی غیردولتی منعقد خواهد شد، گفت: بر این اساس آموزش‌ها بر اساس سفارش بازار کار ارائه می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز بیان کرد: ۵۵ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور منعقدشده که درصدد اجرایی شدن برش استانی این موارد در البرز هستیم.
صدور ۴۵ هزار گواهی‌نامه الکترونیکی فنی و حرفه ای در البرز
وی با اعلام اینکه اجرای آموزش‌های سفارش محور ازجمله مهم‌ترین اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: البرز میزبان برگزاری اردوی تخصصی مسابقات جهانی ملی مهارت است که در سال جاری در کشور امارات برگزار خواهد شد. غیاثی تبار در ادامه رشته‌هایی نظیر کنترل صنعتی، طراحی فضای سبز، ساخت و تولید تیمی همچنین آشپزی را ازجمله این رشته‌ها در مسابقات جهانی ملی مهارت عنوان کرد و یادآور شد: هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آغازشده که مرحله استانی آن ۷ و ۸ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز افزود: سامانه معرفی نیروی کار ماهر در استان البرز طراحی و بارگذاری شده از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که سال گذشته بیش از ۴۵ هزار گواهی‌نامه الکترونیکی صادرشده است. وی در خاتمه اعلام کرد: نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و گذر مهارت سه‌شنبه سوم تا ششم مردادماه سال جاری در پارک شهید چمران برگزار می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود