21 آذر 1395
شماره خبر: 171196

پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند پای کارآمدن مردم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند پای کارآمدن مردم است


رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز با تاکید بر نقش موثر آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: نباید نقش مردم را درتحقق این هدف مهم نادیده گرفت .
، علی اسدیان در نشست پیشگیری از سوء رفتار با کودکان افزود: امروز در سطح کشور اقدامات موثری برای فرهنگسازی هرچه بیشتر دراین زمینه انجام شده که با برگزاری همایش های مختلف در تلاش هستیم تا از بروز بسیاری ازآسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد پیشگیری کنیم . وی ادامه داد: دراین بین اگاهی بخشی هرچه بیشتر به مردم از جمله دانش آموزان ضروری است که دراین بین نباید از نقش موثر خانواده در پیشگیری از این آسیب ها غافل شد بطوریکه براساس بررسی ها مواد مخدر اثرات سوء بر کل جامعه دارد و در خانواده هایی که والدین مبتلا هستند کودکان چهار برابر بیشتر درمعرض این خطر قرار گرفته اند.
اسدیان گفت: اعتیاد پدر و مادر باعث می شود کودک درمعرض تهاجم اجتماعی جنسی و فکری قرار گیرد که باید آگاهی بخشی هرچه بیشتر را در این زمینه داشت.وی اضافه کرد: نگاه ما باید خارج از شعارها باشد مجموعه مردم باید پای کار بیایند. اسدیان خاطرنشان کرد: امروز طرح فضای مجازی را در دست اجرا داریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی که نکته قابل توجه دراین بحث آن است که به دلیل گسترش ارتباطات نمی توان کودکان و جوانان را دراین زمینه محدود کرد و باید آگاهی بخشی داشت. وی ادامه داد: کودکان غیرارادی مرتکب اشتباه می شوند بنابراین با چند تخت درمانی برای کودکان اعتیاد در این زمینه حرکت هایی شروع شده که از حوزه پیشگیری و اموزش درصدد استفاده بیشتری هستیم .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود