21 آذر 1394
شماره خبر: 154412

امام جمعه برعملیاتی شدن سریع اقتصاد مقاومتی درکشور تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه برعملیاتی شدن سریع اقتصاد مقاومتی درکشور تاکید کرد


نماینده ولی فقیه در استان البرزوامام جمعه کرج با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درخصوص اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت : این مهم باید هرچه سریعتر در کشور عملیاتی شود.
حجت الاسلام والسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نمازجمعه این هفته کرج افزود: تولید ملی با تقویت شاخص ها درزمینه های معیشت، کار،تولید و خروج از رکود اقتصادی فعال تر شود. وی با اشاره به موضوع برجام و پرونده هسته ای ایران در شورای حکام گفت: وزارت امورخارجه بایدبا جدیت و به سرعت وارد عمل شود و ترفندهای دشمنان را دراین بخش رصد کند. وی افزود: باید در این مراقب باشیم که دشمنان بر ما شرایط خطرناکی حاکم نکنند و نقشه های شوم استکبار و آمریکا را به خوبی شناسایی کنیم. نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد که مردم ایران یک لحظه ازدشمنی آمریکا غفلت نمی کشند زیرا همواره آمریکا را دشمن خود می دانند و از سیاست های خصمانه آن اعلام انزجار می کنند.
امام جمعه کرج با اشاره به تجاوز ارتش ترکیه به خاک عراق گفت: این حرکت دولت ترکیه حرکتی برای تجزیه عراق است. وی افزود:ضرورت دارد دستگاه دیپلماسی کشورمان دراین زمینه فعالانه گام بردارد و اقدامات اساسی برای رفع این تجاوز و دخالت کشورهای دیگر در سرزمین اسلامی عراق انجام دهد. نماینده ولی فقیه در استان البرز با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ثامن الحجج (ع)، به گوشه هایی از فضایل اخلاقی این امام رئوف پرداخت و افزود: آن حضرت سیره و روش خاصی در ابعاد مختلف زندگی ارایه دادند و سه سال ولیعهدی خود درحکومت مکار مامون را به فرمناسب صتی برای ترویج ارزش های دینی و معنوی تبدیل کردند. وی بیان داشت: حضرت امام رضا (ع) در این مدت کرسی های آزاد اندیشی برای تنویر افکار عمومی در زمان حیات پربرکت خویش برپا کرد. امام جمعه کرج افزود: امام رضا (ع) از این روش برای تبیین و گسترش معارف اسلامی به خوبی بهره بردند. حسینی همدانی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های کشور را ضروری دانست و گفت: این مقوله همواره در سخنان مقام معظم رهبری بارها تکرارو تاکید شده است. امام جمعه کرج افزود: دانشگاه ها محل فکر و اندیشه است و باید به این امر توجه ویژه شود. وی با اشاره به هفته پژوهش اظهارکرد: پیشرفت هرکشور درگرو پژوهش است که باید جدی گرفته شود. خطیب جمعه کرج از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و کیفیت این نمایشگاه در کرج از دست اندرکاران آن قدردانی کرد. نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برپایی این نمایشگاه در 150 غرفه بیانگر ظرفیت های بالایی البرز در زمینه پژوهش است . وی افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی موجب شکوفایی و شناسایی استعدادها می شود و اگر برنامه ریزی دقیق صورت گیرد نتیجه پژوهش ها به تولید ختم خواهدشد. امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن آخرین شب ماه صفراز ائمه جماعات خواست در این شب برنامه های ویژه برای مردم در مساجد برگزار کنند. وی گفت : برخی شایعات و مسائل کذب درخصوص این شب ترویج که عده ای با روشن کردن شمع درجلوی مساجد جمع می شوند که کار درستی نیست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود