18 آذر 1393
شماره خبر: 133350

قطعنامه پایانی همایش سراسری مدیران شركت پست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قطعنامه پایانی همایش سراسری مدیران شركت پست


همایش مسئولان ارشد و مدیران‌کل واحدهای ستادی و اجرایی شبکه پستی کشور، پس از دو روز کار فشرده، سیزدهم آذرماه جاری به کار خود پایان داد. این همایش با عنوان " نگرش اقتصادی به فعالیت‌ها و با هدف بررسی چگونگی اقتصادی شدن فعالیت‌های شرکت پست و انعقاد قراردادهای با ارزش افزوده، کار خود را آغاز کرد.
در روز نخست این همایش، مهندس قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در سخنانی بر لزوم ایجاد مرکز مطالعاتی و پژوهشگاه پست تأکید ورزیده و خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آن شد. به گفته معاون برنامه‌ریزی وزیر، در کشورهای توسعه یافته، پست نقش مهمی در اقتصاد دارد ولی در كشورمان اين بخش مورد كم‌توجهي قرار گرفته است. پس از معاون وزیر، مهندس مهری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل ضمن تأئید سخنان مهندس قنبری، آینده‌نگری را رمز بقای شبکه برشمرد و تدوین اساسنامه جدید و تعامل با مجلس را از مهم‌ترین اقدامات سال جاری این شبکه دانست. مهندسي مجدد فرايندها، استفاده از اهرم‌هاي مديريتي، ايجاد و توسعه سرويس‌هاي جديد، ارايه خدمت با كيفيت به مردم، بازاريابي نوين و تعامل با بخش خصوصي از ديگر موارد مورد تاكيد رييس هيأت‌مديره در اين نشست بود . شمولی عضو هیئت‌مدیره و دبیر همایش نیز در سخنانی ضمن اشاره به تئوری های اقتصادی در این زمینه ، خواستار پژوهش و تحقیق پیش از ایجاد یک سرویس شد چرا که به گفته وی، این امر در سودآوری شبکه پستی و تحول در نحوه سرویس‌دهی تأثیر فراوانی خواهد داشت. در ادامه طی دو روز صاحبنظران، اساتید دانشگاه، اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران ستادی و اجرایی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص محورهای همایش پرداختند و برنامه ها، سیاست ها و اهداف کلان شرکت پست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. شایان ذکر است مطالب ارائه شده در همایش مذکور در بخش انتشارات؛ قسمت گزارش های پرتال شرکت پست بارگذاری گردیده است. و در پایان، این همایش نیز همانند نشست های سراسری گذشته، با قرائت قطعنامه همراه بود.
قطعنامه پاياني همايش " نگاه اقتصادی به فعالیت‌ها " در 8 بند توسط ترابی، مدیر کل روابط عمومی قرائت شد. در ذیل بندهای قطعنامه این همایش را بخوانید:1- تنظيم و تصويب سند معماري، استانداردها و خطوط راهنما به منظور آمادگي شركت جهت انجام مأموريت خود در راستاي تحقق دولت الكترونيك 2- مهندسي مجدد كليه فرآيندهاي پستي با اولويت بازنگري خطوط و توسعه نظارت الکترونیک بر فعالیت ها 3- تغيير محيط اطلاعات كدپستي از DOS به Windows حداكثر تا پايان دي ماه 1393 4- جهت‌گيري مديريت مالي شركت بر مبناي سيستم بهاي تمام شده و مهندسي مجدد فرآيندهاي مالي، درآمدي و مديريت هزينه‌ها با نگرش اقتصادي به فعاليت‌ها 5- چابك‌سازي ساختار سازماني واحدهاي ستادي و اجرايي متناسب با ماموريت‌هاي جديد از جمله ابعاد سه گانه فعاليت‌ها 6- تهيه و تدوين دستورالعمل اطلاع‌رساني و رسانه‌اي در قالب خط مشي و استراتژي رسانه‌اي توسط دفتر روابط‌عمومي و اقدام بر اساس آن توسط واحدهای ستادی و اجرایی شرکت پست 7- پياده‌سازي و بهره‌برداري از نرم‌افزار تحت وب باجه‌هاي قبول و ارتباط آن با نرم افزارهای تینا و سیستم تجزیه و مبادلات 8- طراحی حداقل یک سرویس جدید تا پایان سال جاری توسط هر یک از استان‌ها و ارائه برنامه جامع سال 94 استان مربوطه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود