15 آذر 1393
شماره خبر: 133058

پایان كار همایش سراسری مدیران پست كشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پایان كار همایش سراسری مدیران پست كشور


همايش دو روزه سراسري مديران ستادي پست كشور با سخنان مهندس مهري به كار خود پايان داد.
مهندس مهري رييس هيات مديره و مديرعامل شركت پست در مراسم اختتاميه همايش سراسري مديران ستادي و اجرايي پست كشور با عنوان "نگرش اقتصادي به فعاليت ها " كه دوازدهم و سيزدهم آذرماه جاري در سالن همايش هاي شهيد قندي وزارت ارتباطات برگزار شد با بيان اين كه دغدغه هاي مجموعه درحال برطرف شدن است و شبكه از وضعيت روزمرگي رو به خروج است افزود: مي بايست با ايجاد نگاهي كلان و كاري سيستمي و علمي مجموعه را پيش برده و به تحول اساسي كه لازمه بقاي مجموعه است دست يابيم.
وي با اشاره به اين كه ملاك حركت در هرمجموعه اي برنامه و استراتژي مي باشد و برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت براي شبكه تدوين گرديده از مديران استان خواست تا برنامه هاي سال 94 خود درخصوص نيل به ترافيك و درآمد پيش بيني شده را تا پايان دي ماه سال جاري ارايه نمايند. رييس هيات مديره از تدوين برنامه ششم توسعه پست خبر داد و ارايه پيشنهادها و نظرات مديران تمامي بخش ها را در تهيه برنامه يادشده موثر و مفيد ارزيابي كرد. وي انعقاد تفاهم نامه تحول اداري و تحقق دولت الكترونيك گامي بزرگ در شبكه برشمرد و اظهار داشت: تاكنون اين تفاهم نامه با 12 استان به امضا رسيده و به زودي با استانداري لرستان منعقد خواهد شد. مهندس مهري در همين ارتباط از مديران استان ها خواست تا با هماهنگي با استانداري طرح مذكور در شوراي اداري استان تشريح و علاوه بر آن پست نيز معرفي گردد. وي همچنين با مرور بر تجربه مشاركت موثر پست در طرح هدفمندي يارانه ها بر حضور توانمند در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد. مديرعامل توسعه كدپستي و صندوق پست الكترونيك را براي مجموعه اساسي برشمرد و افزود: مي بايست با فرهنگ سازي مناسب تمامي سازمان ها را به اين دو مقوله وابسته نماييم. رييس هيات مديره مشتري مداري را اصلي مهم نزد شركت پست خواند و خاطرنشان كرد: حفظ و وفاداري مشتري اعتبار پست را مي سازد. وي با بيان اين كه فناوري پيشران توسعه پست است بر استفاده از دانش و تخصص نيروهاي جوان و خوشفكر در حوزه IT و مالي در جهت پيشبرد اهداف شبكه تاكيد كرد. مديرعامل از اجرا به عنوان نبض پست نام برد و از سه معاونت خواست تا در جهت رفع دغدغه هاي اين بخش تمام تلاش خود را به كار گيرند.
رييس هيات مديره گسترش فرهنگ سازماني را براي نيل به پويايي ضروري قلمداد كرد و لازمه آن را انضباط مالي و اداري، پايبندي به چارچوب ها، صداقت و شفافيت در امور و توجيه سازماني دانست. ايجاد نگاه برد- برد در تعامل با بخش خصوصي، نظارت بر محتواب مرسولات سرويس خريد و فروش اينترنتي،تلاش در جهت جذب اعتبارات استاني، برگشتن نامه رسان ها به توزيع، چابكسازي و ساده سازي ،اعتمادآفريني ديگر محورهاي مورد تاكيد مديرعامل در اين همايش بود. وي در پايان اظهار اميدواري كرد با ايجاد رويه هاي جديد، افكار نو و نگرش اقتصادي شاهد تحولاتي بزرگ د رمجموعه پست كشور باشيم. همچنين نعمتي ، عضو هيات مديره با بيان اين كه در زمينه سياستگزاري اقدامات خوبي در شبكه صورت گرفته است افزود: البته هنوز تا رسيدن به مجموعه اي ايده آل فاصله داريم و مي بايست با حركتي نظام مند به سوي اهداف پيش رويم. وي شبكه اي بودن را از مزاياي پست خواند و بر ناديده گرفتن منافع فردي و دنبال نمودن سود براي تمامي شبكه تاكيد كرد. عضو هيات مديره با اشاره به اين كه اعتماد سازي و معرفي پست به عنوان شبكه اي مطمئن و ايمن از اهداف شبكه است اظهار اميدواري كرد: در سايه حمايت هاي مقام عالي وزارت و دولت جهش هاي خوبي در شبكه داشته باشيم. شمولي ديگر عضو هيات مديره و سرپرست دفتر امور پست بين الملل نيز برگزاري اين همايش و تبادل نظرات و تعامل مديران استان را بيانگر اعتقاد به اصل مشورت نزد مسئولين شبكه برشمرد. وي با اشاره به گسترش همكاري هاي پستي با كشورهاي منطقه ادامه داد: از 10 سند امضا شده با كشور تركيه يك سند پستي و از 5 سند امضا شده با كشور آذربايجان نيز يك سند پستي با حضور دكتر روحاني به امضا رسيد. سرپرست دفتر امور پست بين الملل با بيان اين كه مطالعات تطبيقي مختلفي در زمينه الگوبرداري از كشورهاي شاخص در زمينه فعاليت هاي پستي صورت گرفته است بر رعايت استانداردها در بخش توزيع به منظور ارتقاي جايگاه شبكه و اخذ گواهينامه بين المللي اتحاديه پستي جهاني شد. شيوازاد عضو هيات مديره در ادامه با بيان اين كه اصلاح ساختار به صورت جدي از سوي شركت دنبال مي شود از تك معاونته شدن 10 استان كشور خبر داد. كنترل ريزش درآمدها، پي گيري وصول مطالبات و حضور فيزيكي در بخش ها و مراقبت هاي مستمر فيزيكي از سوي مديران تاكيد كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود