20 خرداد 1393
شماره خبر: 123576

کیت تشخیصی بیماری یون در موسسه سرم سازی رازی تولید شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کیت تشخیصی بیماری یون در موسسه سرم سازی رازی تولید شد


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید کیت تشخیصی بیماری یون در موسسه سرم سازی رازی خبر داد.
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی کشور عمان با بیان این مطلب اظهار داشت: تولید کیت تشخیصی بیماری یون در موسسه سرم سازی رازی تولید شده است و هفته آینده از کیت رونمایی خواهد شد. حمید کهرام تاکید کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 75 سال سابقه فعالیت یکی از معتبرترین و قدیمی ترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است. وی افزود: این موسسه با تولید واکسن های موثر علیه بیماری های مهلک دامی از قبیل سیاه زخم و تولید واکسن بیماری های مشترک بین انسان و دام توانسته گام موثری در جهت کاهش بیماری های دامی و انسانی بردارد. این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از واکسن های طیور کشور در موسسه رازی کرج تولید می شود که درصدد هستیم با تلاش و برنامه ریزی بیشتر در آینده ای نه چندان دور میزان تولیدات موسسه را افزایش دهیم.
کهرام افزود: با افزایش تولیدات موسسه سرم سازی رازی می توان به میزان قابل توجهی از واردات واکسن به کشور جلوگیری کرد که این مهم گامی در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
مجوز اولین مرکز رشد از سوی وزارت بهداشت و درمان توسط موسسه سرم سازی رازی دریافت شد
وی یادآور شد: استفاده از امکانات بخش خصوصی و ارتباط موثر با شرکت های دانش بنیان در افزایش تولیدات موسسه بسیار تاثیر گذار خواهد بود لذا باید امکاناتی فراهم شود که سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت با موسسه ترغیب شوند. رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته توانستیم مجوز اولین مرکز رشد را از سوی وزارت بهداشت و درمان دریافت کنیم که با آغاز فعالیت این مرکز پیش بینی می شود تا دو سال آینده زمینه همکاری 20 شرکت دانش بنیان با موسسه رازی فراهم شود. این مسئول اعلام کرد: واکسن های دامی و طیور تولید ایران در کشورهای همسایه بسیار خواهان دارد اما به دلیل مصرف بالای واکسن در کشور، محصولات تولید شده جوابگوی نیازهای داخلی هستند لذا صادرات واکسن به سایر کشورها نیازمند فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش تولیدات است. وی در ادامه با اشاره به رونمایی کیت تشخیصی بیماری یون گفت: بيماري يون يک عفونت باکتريايي مزمن علاج ناپذير است که به صورت اوليه قسمت هاي تحتاني روده کوچک نشخوارکنندگان را درگير مي نمايد و تشخیص آن تا مراحل پیشرفت بیماری بسیار دشوار است. کهرام در پایان یادآور شد: کیت تشخیصی بیماری یون تا کنون از کشورهای دیگر به ایران وارد می شده که خوشبختانه پژوهشگران موسسه توانسته اند در زمینه تولید کیت خودکفا شوند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود