شناسایی بازار هدف محصولات تولیدی و صادراتی ایران در نمایشگاه موسیاد ترکیه
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: حضور هیات تجاری و فعالان اقتصادی البرز در نمایشگاه موسیاد 2022 ترکیه زمینه را برای شناسایی بازار هدف محصولات تولیدی و صادراتی ایران فراهم کرده است.
جعفر سلیمانی در خصوص مذاکراتی که در دیدار با سرکنسولگری ایران در استانبول و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ترکیه و ایران در سفر هیات تجاری از البرز به آن کشور انجام شد، گفت: از جمله دستاوردهای مثبت دیدارهای این چنینی شناسایی نقاط ضعف در حوزه کالاهای صادراتی و تلاش برای رفع آن است.وی با اشاره به اهمیت گسترش مراودات تجاری با طرفهای ترکیهای اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی طی این نشستها بازار هدف محصولات تولیدی و صادراتی خود را مطابق سلیقه مشتری شناخته و به تولید و عرضه آن می پردازند.
سلیمانی بیان کرد: با توجه به پائین بودن هزینه انرژیهای مورد نیاز بخش تولید به ویژه در زمینه برق و سوخت در ایران نسبت به کشور ترکیه کالاهایی که بیشتر نیازمند این دو مولفه به منظور تولید هستند، شرایط بهتری برای بازاریابی و عرضه دارند.عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در ادامه افزود: تفاوت قیمت سوخت در ایران و ترکیه تاثیر مستقیمی بر برتری نرخ نهایی محصول تولیدی کشورمان داشته است و منجر به رونق بازارهای صادراتی میشود.وی با اشاره به بازدید هیات تجاری و فعالان اقتصادی البرز از نمایشگاه موسیاد 2022 ترکیه عنوان کرد: برپایی نمایشگاههای این چنینی به میزبانی هریک از طرفین زمینه لازم را برای آشنایی هر چه بیشتر سرمایهگذاران و تولیدکنندگان ایرانی و ترکیهای فراهم میکند که این امر منجر به افزایش تبادلات تجاری خواهد شد.