14 شهریور 1397
شماره خبر: 201199

349 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

349 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند


معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون 349 واحد صنعتی تعطیل شده کشور به چرخه تولید بازگشتند.
صادق نجفی در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی البرز اظهار داشت: برخی از این صنایع حدود 40 سال راکد مانده بودند که اکنون بهسازی و فعال شده اند. وی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 24 واحد صادراتی در بخش صنایع کوچک در کشور فعال هستند، افزود: میزان صادرات این واحدهای صنعتی در سال گذشته 2.8 میلیارد دلار بوده که بنا داریم تا پایان سال جاری، این میزان را به 4 میلیارد دلار افزایش دهیم. نجفی با اشاره به اینکه سرانه صادرات پوشاک کشور کم است، گفت: اگر در بخش پوشاک بتوانیم سرانه صادرات را به 40 دلار برسانیم، می توانیم تنها در این بخش به 3.2 میلیارد دلار صادرات دست پیدا کنیم. وی بیان داشت: بازار کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان فرصت های خوبی برای خرید پوشاک ایرانی هستند. وی ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت این است که بتوانیم تعداد واحد های صادراتی را طی 3 سال آینده به 6 هزار واحد برسانیم . معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال یک هزار و 300 میلیارد تومان مشوق تبصره 46 برای صادرات گفت: تامین نقدینگی و مواد اولیه برای واحدهای صنعتی و تولید کنندگان جزء برنامه های این وزارتخانه است. نجفی افزود: 53 شرکت مدیریت صادراتی در صنایع کوچک داریم که طی چند ماه گذشته حدود 500 میلیون دلار صادرات داشته اند. وی در ادامه با اشاره به ارائه بسته حمایتی از صنایع کوچک به دولت برای تصویب گفت: آئین نامه پرداخت 34 هزار میلیارد تومان مربوط به تبصره 18 به صنایع کوچک ابلاغ شده و یارانه ای نیز از سوی سازمان صنایع کوچک برای کاهش سود تسهیلات در نظر گرفته شده و کلینیک ها و خوشه ها نیز مورد حمایت قرار می گیرند. معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شرایط امروز می تواند به عنوان یک فرصت در نظر گرفته شده و با یک عزم جهادی از این بحران ها عبور کرده و کشور را از این ورطه نیز رهایی بخشید. وی اضافه کرد: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما نباید احساس ناامیدی را به جامعه تزریق کرد، وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است و یک عده از تصمیم گیران خیلی امیدوارانه کارها را پیگیری نمی کنند، این در حالی است که روحیه جهادی می تواند کشور را نجات دهد.
نجفی گفت: احساس مسئولیت نیاز امروز جامعه است و می تواند آتش جهنم را تبدیل به رحمت کند، باید با عشق، اراده و همدلی به پیش برویم. وی ادامه داد: در خصوص مشکل اشتغال باید هر روز به سراغ واحدهای تولیدی و صنایع رفت، مشکلات شناسایی و اگر در استان ها قابل حل، برطرف در غیر این صورت به ستاد اطلاع رسانی شود. در ادامه این نشست حکم محمد امین بزازی پور فرشی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی البرز ابلاغ شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود