21 دی 1395
شماره خبر: 172730

دستاورد برجام نتایج مطلوبی در روابط ایران با کشورهای جهان داشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دستاورد برجام نتایج مطلوبی در روابط ایران با کشورهای جهان داشته است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اوکراین با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های استان البرز در کیف پایتخت ایران، گفت: پس از برجام روابط ایران با کشورهای جهان دچار تحول شد که برپایی این نمایشگاه یکی از دستاوردهای آن بوده است.
محمد بهشتی منفرد ، خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی های ایران در اوکراین با مسئولیت استان البرز، نخستین گام پس از برجام برای همکاری های بیشتر با این کشور بود که نتایج مطلوبی در بر داشت.
وی با اشاره به اینکه انتظارات این استان منطبق با واقعیت است، افزود: پیشنهاداتی مطرح شده که قابلیت بررسی بیشتر دارد، از این رو در این زمینه اقدام خواهد شد.بهشتی منفرد ادامه داد: امید است با بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته موازنه تجاری بین ایران و اوکراین به نفع ایران تغییر یابد. سفیر ایران در اوکراین گفت: اوکراین در زمینه تولید و معرفی ماشین آلات کشاورزی بسیار موفق عمل کرده و همچنین بنا به شرایط و امکانات موجود یکی از بهترین اراضی برای کشت را در اختیار دارد. وی افزود: از مدت ها پیش اقدام برای کشت فراسرزمینی از سوی ایران در دستور کار بوده و در این خصوص تاکنون جلسات بسیاری برگزار شده و فضای بزرگی برای تحقق این امر در نظر گرفته شده و از استان البرز انتظار می رود در این زمینه پیش قدم و پیگیر باشد. سفیر ایران در اوکراین همچنین گفت:‌ با توجه به شرایط موجود آنچه در اوکراین برای دیگران تهدید است، برای ما فرصت محسوب می شود و بسترهای لازم برای توسعه روابط بین دو کشور ایران و اوکراین فراهم است چراکه این کشور علاقمند ترین دولت غربگرای دنیا به توسعه روابط با ایران است. وی با اشاره به درخواست بسیار ارزشمند ایجاد دفتر همکاری های مشترک صادراتی در کی یف از سوی مسئولان استان البرز، گفت: آمادگی کامل برای فراهم کردن بستر صادرات کلیه داروهای تولید شده در البرز به اوکراین و حتی رومانی و مجارستان وجود دارد. بهشتی منفرد با اشاره به اینکه شرکت مپنا همکاری های بسیار خوبی با اوکراین دارد، افزود: در خصوص صادرات داروی فاکتور 7 زمینه مناسبی در اوکراین وجود دارد ولی در این رابطه همکاری های لازم از سوی شرکت مربوطه در ایران صورت نگرفته است. وی به تاثیر برجام در روابط ایران و اوکراین اشاره کرد و گفت: اوکراین قبل ار توافق برجام نسبت به بهبود روابط بین دو کشور اقدام کرد، اما تمام برنامه سفرها و همکاری های مشترک پیش از برجام محقق شده است. وی اضافه کرد: از تجار البرزی انتظار می رود که تفاهم نامه ها را تمام شده ندانند و درصدد ادامه کار و حصول نتیجه مطلوب باشند. این مسئول با اشاره به عملکرد مطلوب استان البرزدر نمایشگاه اکسپو 2016 گفت: بر این اساس امتیاز برگزاری نمایشگاه دستاوردهای البرز در مولداوی نیز به این استان اعطا شده است. وی گفت: گام بعدی برای توسعه روابط البرز با اکراین خواهرخواندگی البرز با یکی از استان های اکراین است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود