25 فروردین 1394
شماره خبر: 140233

البرز بیش از 43 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

البرز بیش از 43 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر کرد


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: این استان سال گذشته بیش از 43 هزار تن کالا از طریق فرودگاه بین المللی پیام به خارج از کشور صادر کرد.
اسماعیل معمارپور ارزش ارزی این میزان کالا را 54 میلیون و 146 هزار و 712 دلاراعلام کرد. وی گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل دارو ، مواد غذایی، تره بار، صیفی، سبزی، مواد شیمیایی و آهن آلات بود که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان و ... صادر شد. معمارپور اظهارکرد: در این مدت حدود 10هزار تن کالا به ارزش 330 میلیون و 775 هزار دلار از طریق فرودگاه بین المللی پیام کرج وارد کشور شد. وی، کالاهای وارداتی را شامل مواد پتروشیمی، بهداشتی، ماشین آلات ، مواد غذایی، مواد اولیه دارو، کود وسم و مواد اولیه قطعات سازی خودروسازی عنوان کرد. معمارپور تعداد ثبت وسفارش کالا دراین استان را سال گذشته 9هزارو 475فقره اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی واردات این کالاها دومیلیارد و 160میلیون و 993هزارریال برآورد شده است. وی افزود: بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق فرودگاه پیام مربوط به تولیدات کشاورزی و صنایع استان البرز است. استان البرز دارای بیش از سه هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی و 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی حاصلخیز است که بخشی از تولیدات صنعتی و کشاورزی استان به خارج از کشور صادر می شود. معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن وتجارت البرز دربخش دیگری ازسخنان خود درخصوص وضعیت صادرات فرش استان گفت: یک شرکت فرش بافی درالبرز سال گذشته پنج میلیون دلار فرش به کشورهای اروپایی صادرکرد. وی افزود: یکی ازبرنامه های مهم امسال در این حوزه ایجاد منطقه کارگاهی تولید فرش دراستان البرزاست. معمارپور گفت: قرار است تمام مراحل تولید فرش اعم از مواد اولیه ، رنگرزی ، چله کشی ، طراحی ، تولید ، فروش و صادرات آن دریک مکان متمرکز انجام شود .
وی اظهارکرد که درزمان حاضر 16هزار قالی باف دراستان البرز فعالیت می کنند که شش هزار800 نفر ازآنان دارای بیمه هستند . معمارپوردرخصوص تعیین تکلیف واحدهای صنفی وصنعتی آلاینده ، گفت: تاکنون 310واحد صنفی صنعتی که درشهرکرج ایجاد آلایندگی می کردند شناسایی شده و برای انتقال آنها به شهرکهای صنعتی استان برنامه ریزی شده است. استان البرز یکی از قطب های صنعتی کشور است که حدود 120 هزار نفر در بخش صنعت آن مشغول به فعالیت هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود