5 مرداد 1394
شماره خبر: 146174

زندگی نامه روحانی شهید محمد یاسایی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه روحانی شهید محمد یاسایی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید محمد یاسائی در تاریخ 1343/2/8 در شهرستان کرج در خانواده ای مذهبی و با ایمان دیده به جهان گشود. دوران طفولیتش را در دامان مادری پاک و عفیف و پدری دلسوز و زحمتکش سپری کرد.
چکیده ای از زندگینامه شهید بزرگوار به شرح ذیل است:
نام شهيد: محمد یاسائی
نام پدر: علیرضا
محل تولد: کرج
تاريخ تولد: 1343/2/8
وضعيت تأهل: مجرد
شغل شهيد: روحانی
تاريخ شهادت: 1361/2/20
نام عمليات: بیت المقدس
نحوه شهادت: اصابت ترکش به بدن
محل شهادت: دارخوئین نشاني
مزار: امامزاده محمد کرج
دفعات اعزام: یکبار
تاريخ آخرين اعزام: 1361/1/19
ارگان اعزام كننده: بسیج
يگان خدمتي: بسیج
خلاصه اي از زندگينامه شهيد:
شهید محمد یاسائی در تاریخ 1343/2/8 در شهرستان کرج در خانواده ای مذهبی و با ایمان دیده به جهان گشود. دوران طفولیتش را در دامان مادری پاک و عفیف و پدری دلسوز و زحمتکش سپری کرد. دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و تا سال دوم نظری ادامه تحصیل داد. تابستانها به کار کشاورزی مشغول می شد. بعد از مدتی برای فراگیری علوم دینی در سال 1360 به اتفاق چند نفر از دوستانش عازم شهر خون و قیام گردید و شروع به تحصیل در رشته حوزوی کرد. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خاطر عشق و علاقه به امام (ره) به عضویت بسیج درآمد و ضمن تحصیل به دفاع از آرمانهای مقدس اسلامی هم مشغول بود. پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جبهه ها را واجب تر دانست و به سوی میدانهای نبرد شتافت و به مقابله با مزدوران بعثی پرداخت تا اینکه سرانجام در تاریخ 1361/2/20 در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس در منطقه دار خوین بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل گردید و پیکر مطهرش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
نكات برجسته در زندگي شهيد:
الف) فعاليت هاي مهم عبادي و معنوي:
از دوران کودکی علاقه وافری به قرآن داشت. نماز را به جماعت می خواند و نظر بزرگان اسلام را در زندگی روزرمره اش به کار می برد.
ب) فعاليت هاي مهم سياسي و اجتماعي:
قبل از انقلاب در تمامی راهپیمایی ها و تظاهرات ها علیه رژیم ستمشاهی شرکت فعال و مستمر داشت و با پخش اعلامیه به مخالفت شدید با رژیم می پرداخت.
ج) فعاليت هاي مهم علمي، فرهنگي و هنري:
در رشته ورزش فعالیت داشت و به خواندن کتابهای مذهبی علاقه عجیبی داشت.
د ) ويژگي هاي بارز اخلاقي:
شهید عزیز از روحیات بسیار بالایی برخوردار بود. بسیار مهربانانه با افراد خانواده و جامعه برخورد می کرد. به روحانیت خیلی احترام می گذاشت. بسیار صبور، بردبار و فروتن بود.
پیام شهید:
همیشه و در همه حال امام عزیز را دعا کنید.
وصیت نام شهید:
اشهد ان لا الله الا الله و محمد صلي الله عليه و آله رسول الله و علي ولي الله يا مهدي ادركني عجل علي ظهوره.
اكنون كه به جبهه رفتم دليلش را لزوم خود و امثال خود در اين محل مي‌ديدم جبهه‌اي كه از اسلام و قرآن دفاع مي‌كند از رهروان مسلمان شيعه دفاع مي‌كند جبهه‌اي كه دفاع آن از كشور و از ناموس مهمتر است. حال كه انشاءالله شهيد شدم به پدر و مادرم اعلام مي‌كنم كه اين نعمت را شكر زياد كنيد و قرباني هم بكنيد. گريه شما گريه ضعف نباشد گريه خشم و شادي باشد. پدر و مادرم در تربيت محسن و شكوه كوشش زياد كنيد هر چند آنها فكرشان مي‌رسد ولي حتماً اين كار را بكنيد.
به مصطفي بگوييد بچه پسر اولش را محمدمهدي نامگذاري كند. از خواهرم هم مي‌خواهم كه در تربيت اسلامي فرزندانش بكوشد خلاصه امام را دعا زياد كنيد كه آيندگان قدر اين نعمت بزرگ را خواهند فهميد. چيزي هم اگر دارم خودمان هر طور مي‌دانيد عمل كنيد. اكنون شب جمعه و شب تولد نور بزرگ حضرت علي(ع) و شبي كه جمعه قبل حضرت امام پيروزي‌ها را در كربلا نويد داده به‌به چه شبي ما اكنون آماده حمله هستيم ديگر در آينده نمي‌دانم چه مي‌شود خدايا اين بنده كوچك گناهكار را ببخش و از اين دنيا ببر و عاقبت‌ بخيرم كن. از دوستان و آشنايان مي‌خواهم در مراسم تشييع جنازه و ختم شركت كنند مخصوصاً آقاي واحدي و اميني. از آقا رضا ساساني و حسين اوببي و ديگران هم تشكر كنيد.
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي (عج) خميني (ره) را نگهدار.
محمد ياسائي (1361/12/16)

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود