22 خرداد 1391
شماره خبر: 7790

هیئت‌های ورزشی نیمه تعطیل استان البرز فعال شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

هیئت‌های ورزشی نیمه تعطیل استان البرز فعال شوند

سپیدار آنلاین: برخی از رشته های ورزشی استان البرز طی دو سال اخیر رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته و مدال های رنگارنگی را در سطح کشور و جهان کسب کرده اند ولی برخی از هیئت های ورزشی استان از این قافله عقب مانده اند.
استان تازه تاسیس البرز دارای 48 هیئت ورزشی است که برخی از آنها در وضعیت نیمه تعطیل قرار دارند، شایسته است که این هیئت ها در صورت صلاح دانستن فعال شوند. افزایش سرانه ورزش استان البرز و رسیدن این سرانه به حد متوسط کشوری در گرو تلاش و کوشش اداره کل ورزش و جوانان و همچنین همت هیئت های ورزشی استان البرز است.
برخی از هیئت های ورزشی از جمله بسکتبال فقط در دوره مسابقات فعال هستند ولی متاسفانه در مسابقات لیگ دسته یک جزء سناریو باخت، نتیجه دیگری کسب نکرد بنابراین فعال بودن هیئت ورزشی باید در کنار کسب نتایج قابل قبول باشد نه اینکه نتایج یک سال آن باخت های پی در پی باشد. در کنار انتقاد از برخی از هیئت های ورزشی که تازه فعال شده اند و یا به صورت نیمه تعطیل هستند، جا دارد از هیئت های ورزشی همچون تکواندو، تنیس، کاراته، دوو میدانی و کشتی نام برد که علاوه بر رسانه ای بودن نتایج قابل قبولی نیز در مسابقات مختلف کسب کرده اند. مسئولان برخی از هیئت ها نبود اسپانسر و عدم حمایت را عامل شکست و نتیجه نگرفتن خود می دانند در صورتی که این هیئت ها باید به سمت در آمدزایی پیش بروند. هیئت‌های ورزشی البرز نباید به اداره کل ورزش و جوانان وابسته باشند مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: هیئت های ورزشی استان البرز نباید به اداره کل ورزش و جوانان وابسته باشند. بهروز منتقمی، در خصوص هیئت های ورزشی نیمه تعطیل استان و وظایفشان، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هیئت های ورزشی استان البرز باید از وابستگی به اداره کل ورزش و جوانان استان خارج شوند و به صورت مستقل عمل کنند. وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان سیاست کنترل، نظارت و حمایت را از این هیئت های ورزشی را دارد و اگر در کار اجرایی و مدیریتی هیئت ها دخالت کنیم توان مدیریتی و استقلال هیئت ها تضعیف خواهد شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز افزود: هیئت ها بر اساس آئین نامه های مختلف مسابقات، پیشکسوتان و انضباطی و ... عمل می کنند و نقش اداره کل ورزش و جوانان حمایتی خواهد بود. وی در خصوص اینکه برخی از هیئت های ورزشی به صورت نیمه تعطیل هستند، اضافه کرد: بین هیئت های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تفاهم نامه ای منعقد شده که هیئت ها تقویم سالانه دارند و در کنار آن برنامه چهار ساله دارند که برنامه چهار ساله در تقویم سالانه ثبت می شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: برنامه چهار ساله هیئت ها نیز بر اساس سیاست های فدراسیون ها است. منتقمی گفت: در اولین گام اداره کل ورزش و جوانان مکان هایی را به عنوان پایگاه برای فعالیت هیئت های ورزشی فراهم می کند و این هیئت ها باید تلاش کنند که به سمت درآمد زایی پیش روند. بنابراین هیئت های ورزشی باید از وابستگی به اداره کل ورزش و جوانان صرف نظر کنند و به دنبال درآمد زایی و پیدا کردن اسپانسر برای خود باشند و به نوعی می توان گفت که هیئت های ورزشی مشکل خودشان را خودشان حل کنند لذا هیئت های ورزشی دیگر دلیل ضعف خود را با نبود اسپانسر و یا عدم حمایت توجیه نکنند. شایسته است اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیئت های ورزشی از ظرفیت های استان تازه تاسیس البرز به خوبی استفاده کنند تا شاهد رشد و پیشرفت ورزش استان در آینده باشیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود