3 دی 1390
شماره خبر: 3188

ورزش بانوان نیازمند بودجه مستقل است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

ورزش بانوان نیازمند بودجه مستقل است

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: توانایی و ظرفیت بانوان ورزشکار کشورمان به اندازه‌ای است که برای استفاده بهینه از این توانمندی نیازمند اختصاز بودجه مستقل هستیم.
فاطمه آجرلو اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم نگاه به ورزش تغییر یافته و پیش از این بودجه و اعتبارات ورزش کشور به صورت ناصحیح تخصیص می‌یافت. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه اکثر امکانات ورزشی کشور در چند شهر خلاصه می‌شد و دیگر استان‌ها از این امکانات محروم بوده و همین معضل آسیب جدی به ورزش ایران وارد کرد. این مسئول با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای دولت در حوزه ورزش و حمایت‌های مجالس هفتم و هشتم از این برنامه گفت: در دولت نهم این نگاه در ورزش حاکم شد که امکانات و بودجه باید به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شده و هر استان به میزان توانایی و ظرفیتی که دارد از امکانات کشور برخوردار شود.
* 50 درصد مدال‌آوران در مسابقات جهانی زنان ورزشکار هستند
آجرلو در بخش دیگری از سخنان خود به توانایی‌های ورزش بانوان در ایران اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های گذشته توجه جدی به این حوزه نداشتیم و این در حالی است که حدود 50 درصد مدال‌آوران کشورهای پیشرفته در ورزش بانوان هستند. وی افزود: به عنوان نمونه زنان ورزشکار کشورهای پیشرفته در مسابقات مهم جهانی همراه مردان تلاش کرده و مدال‌های ارزشمندی برای کشور خود به ارمغان می‌آورند. نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما نیز خواستار دست‌یابی به چنین هدفی هستیم، باید برنامه‌ریزی لازم برای توسعه ورزش بانوان را انجام داده که این مهم با افزایش بودجه و امکانات و زیرساخت‌ها محقق می‌گردد.
* بودجه مستقل ورزش بانوان در غالب لایحه بودجه 91
آجرلو گفت: در گام نخست در تلاش هستیم تا در زمان بررسی لایحه بودجه سال 91 کل کشور ردیف مشخصی برای ورزش بانوان به صورت مستقل اختصاص دهیم. وی افزود:‌ رایزنی‌هایی را با وزارت ورزش و جوانان و همچنین مسئولان عالی‌رتبه دولت انجام داده‌ایم تا در صورت عدم تحقق این امر، دولت به صورت مستقل اعتباراتی را برای ورزش بانوان اختصاص دهد. آجرلو در پایان تاکید کرد: به طور قطع بانوان ورزشکار ایران توانایی لازم برای حضور در میادین جهانی و بین‌المللی ورزشی را داشته و افتخارات بسیاری در صورت توجه بیشتر مسئولان برای کشور کسب خواهند کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود