31 فروردین 1395
شماره خبر: 161473

برخورد با استخرهای متخلف البرز در سال جاری تشدید می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

برخورد با استخرهای متخلف البرز در سال جاری تشدید می‌شود


رییس هیئت نجات غریق و غواصی البرز با بیان اینکه سال گذشته میزان فوتی در استخرهای این استان کاهش داشته است گفت: در سال ۹۵برخورد با استخرهای متخلف برای ارتقا ایمنی شهروندان تشدید می شود.
حسین زارع اظهار کرد: در سال گذشته با نظارت و کنترل های صورت گرفته میزان فوتی و غریق در استخرها و مراکز ورزشی آبی کاهش داشت و به ۲ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه ۲ فوتی ما در بهمن ماه سال گذشته و در یک استخر رخ داد و به دلیل سهل انگاری مدیریت استخر تلاش و زحمات همکاران ما در طول سال قبل به نوعی تحت الشعاع این اتفاق تلخ قرار گرفت. زارع با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ استخر در سطح استان فعال است گفت: این استخرها متعلق به اداره ورزش، ارگان های مختلف و بخش خصوصی است. رییس هیئت نجات غریق استان البرز با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از مدیران استخرها ضوابط قانونی در خصوص ایمنی را رعایت می کنند گفت: به کار گیری تعداد ناجی کافی مهمترین موضوعی است که ما پیگیر آن هستیم و متاسفانه برخی مدیران و موسسان استخرها در خصوص آن اهمال می کنند. وی تصریح کرد: استخرها باید بر اساس متراژ و میزان مراجعان خود تعداد ناجی کافی را در کنار آب داشته باشند و به واسطه کاهش هزینه ها در این خصوص کوتاهی نکنند. زارع از برگزاری همایش استخرداران در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: با حضور مسئولان فدراسیون این همایش برگزار می شود و قرار است موارد قانونی لازم در خصوص فعالیت استخرها در ماه های پیش رو به آنها یادآوری شود.
رییس هیئت نجات غریق و غواصی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون برخورد با متخلفان در استخرها آنچنان که شایسته بوده انجام نشده است با این حال در سال جدید با حمایت های بازرسی اداره کل ورزش استان برخوردها شدید تر خواهد بود و اغماضی با متخلفان نخواهیم داشت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود