17 مرداد 1394
شماره خبر: 146909

پایان مسابقات زورخانه‌ای خردسالان کشور در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

پایان مسابقات زورخانه‌ای خردسالان کشور در کرج


رقابت‌های زورخانه ای قهرمانی خردسالان کشور با معرفی تیم ها و نفرات برتر در کرج به کار خود پایان داد.
این رقابت ها با حضور ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۱۲ تیم از استان های کردستان، البرز، تهران، فارس، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، قزوین، کرمان، خوزستان، سمنان و مازندران در زورخانه عیاران کرج آغاز شد و پیش از ظهر امروز با تقدیر از برترین ها به کار خود پایان داد. در بخش انفرادی این مسابقات محمد مهدی شوندی از البرز با کسب سه مقام نخست مواد مختلف ستاره این رقابت ها لقب گرفت. وی در مواد چرخ تیز، چرخ چمنی و میانداری انفرادی اول شد و چهره شاخص این دوره از رقابت ها بود. در کباده و سنگ علیرضا بهمنی از کرمانشاه، میل بازی مهران هادی پور از اصفهان و سه و چهار میل بازی حسین مردانی از اصفهان عناوین برتر را به دست آورند. در مجموع تیمی همه بخش ها نیز تیم کرمان با ۵۲۶ امتیازبه مقام اول دست یافت، کردستان با کسب ۵۰۲ امتیاز دوم شد و البرز میزبان با ۵۰۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. در روز دوم این مسابقات و در اقدامی نو ۶ نفر برتر هر ماده پس از حضور در یک کلاس آموزشی زیر نظر اساتید ورزش پهلوانی در این رشته با یکدیگر رقابت کردند. رییس فدراسیون باستانی و زورخانه ای کشور با ابراز رضایت از میزبانی استان البرز از این رقابت ها گفت: هیئت البرز مشارکتی جدی و اثر گذار در برنامه های فدراسیون کشور دارد و در همین راستا به خوبی رقابت های کشوری خردسالان را میزبانی کرد. فرهاد طلوع کیان افزود: فدراسیون برنامه های مدونی برای توسعه این ورزش ملی مذهبی در میان سنین پایه دارد و خوشبختانه رویکرد خانواده ها به این ورزش در سال های اخیر مثبت و امیدوار کننده بوده است. وی با بیان اینکه تلاش می کنیم ورزشکاران باستانی از ابتدا در این ورزش رشد کنند، گفت: بیش از نیمی از کسانی که در چند دهه اخیر جذب ورزش باستانی شده اند در سنین بالا و از ورزش کشتی بوده اند لذا فدراسیون تلاش دارد فضایی را ایجاد کند تا ورزشکاران فعال در این ورزش ساخته و پرداخته خود آن باشند و به نظرم روندی که آغاز شده است در صورت تداوم می تواند نسلی نو را در ورزش باستانی پدید آورد. وی آموزش کشتی پهلوانی به نفرات برتر مسابقات زورخانه ای را در راستای نیل به همین هدف عنوان کرد و گفت: در اقدامی خوب ۶ نفر برتر مسابقات زورخانه ای پس از حضور در یک کارگاه آموزشی در کشتی پهلوانی باهم به رقابت پرداختند و این اقدام شور و نشاطی خاص در میان این آینده سازان ایجاد کرده است.
احداث ۲۷ زورخانه جدید در کشور
رییس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی کشوراز احداث ۲۷ زورخانه جدید در کشور طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این موضوع به خوبی گویای روبه رشد بودن و پویایی ورزش باستانی در کشور است و فدراسیون تلاش دارد با تقویت بخش بین المللی این ورزش انگیزه را در نزد ورزشکاران این ورزش بیشتر از گذشته کند. وی در پایان به تلاش فدراسیون برای احداث یک فضای مناسب برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضای زورخانه های موجود در کشور کوچک است و اجازه برگزاری مسابقات در ابعاد وسیع را نمی دهد. در این ارتباط زمینی مشخص شده است و نقشه آن نیز تهیه شده و امیدوارم با همراهی وزارت ورزش و مجموعه مسئولان کشور بتوانیم آن را احداث کنیم. رییس هیئت ورزش باستانی و زورخانه ای استان البرز هم در گفتگو با خبرنگار مهر با قدردانی از اعتماد فدراسیون به این استان در جهت میزبانی از مسابقات کشوری گفت: در این دو روز تلاش کردیم همه امکانات موجود را برای برگزاری شایسته مسابقات به کار بگیریم و امیدوارم مورد رضایت تیم های شرکت کننده قرار گرفته باشد.
البرز پیشرو در استعدادیابی ورزش زورخانه ای
حمید یاری افزود: سرمایه گذاری خوبی در سنین پایه ورزش باستانی در البرز صورت گرفته است و این استان در این خصوص یکی از مناطق پیشرو کشور محسوب می شود. وی با اشاره به درخشش محمد مهدی شوندی خردسال ۸ ساله البرزی در این مسابقات گفت: وی استعداد عجیبی در این ورزش دارد و در چند دوره مسابقات کشوری نگاه ها را به خود جلب کرده است در کنار او نفرات مستعد دیگری از این استان در حال آموزش وپرورش یافتن هستند و در سال های آینده البرز جایگاهی به مراتب بهتر در این ورزش ملی و مذهبی خواهد یافت. وی در پایان افزود: برای توسعه این ورزش مذاکراتی را با ارگان های مختلف از جمله نیروی انتظامی و آموزش وپرورش داشته ایم و در تلاشیم اقشار مختلف مردم را بیش از گذشته در گیر این ورزش کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود