27 خرداد 1394
شماره خبر: 143976

فعال سازی ورزش در ۷۰ درصد بافت روستایی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

فعال سازی ورزش در ۷۰ درصد بافت روستایی البرز


رییس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان البرز از فعال سازی ورزش در ۷۰ درصد بافت روستایی استان البرز خبر داد.
نادر سلیمانی اظهار کرد: این هیئت ورزشی با رویکری جدید تلاش دارد در یک ارتباط دو سویه با دهیاران و شوراهای روستاها ورزش را در بافت روستایی فعال کند. وی افزود: بر این اساس تاکنون جلسات مختلفی با فرمانداران و بخشداران در شهرستان ها داشته ایم تا از این طریق زمینه توسعه ورزش را فراهم کنیم و خوشبختانه دستاوردهای خوبی هم حاصل شده است. سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از ورزش های بومی و محلی در البرز هنوز معرفی نشده اند، گفت: این استان سرشار از ورزش های جذاب و پیوند خورده با سنن و آداب مردمان است اما به واقع از آن غافل شده ایم و این جاذبه گردشگری را نتوانسته ایم معرفی کنیم. رییس هیئت ورزش های روستایی وبازی های بومی محلی استان البرز از وجود بیش از ۳۰۰ روستا در البرز خبر داد و گفت: اینکه ما با اعتبارات محدود خود بخواهیم به تمام این روستاها خدمات ورزشی بدهیم کار غیر ممکنی است با این حال سعی کرده ایم با برگزاری جشنواره های ماهیانه ورزشکاران مستعد در این روستاها را در قالب تیم های شهرستانی گرد هم جمع کنیم و با برگزاری مسابقات ورزشی و بازی های سنتی ضمن تبادل فرهنگی آنها را به مردم معرفی کنیم.
برگزاری چهار جشنواره استانی در بهار
دبیر هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان البرز هم در تکمیل اظهارات سلیمانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این هیئت ورزشی چهار جشنواره استانی را در شهرستان های کرج، اشتهارد، طالقان و ساوجبلاغ برگزار کرده و ضمن شناسایی ورزشکاران مستعد برای تشکیل تیم های منتخب استان جهت حضور در مسابقات کشوری رونقی دو چندان به ورزش در بافت روستایی داده است. مسعود کرمیار افزود: برگزاری جام رمضان در رشته های والیبال و کشتی از مهمترین برنامه های ما برای این ایام است تلاش می کنیم با برگزاری رویدادهای مختلف اجازه ایجاد وقفه در برنامه ها را ندهیم. وی بیان کرد: هیئت استان در یک همکاری خوب با دهیاران و شوراهای روستا برنامه های خود را پیش برده است با این حال این توقع را داریم تا ارگان های مرتبط با بافت روستایی و البته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراهی بیشتری با ما داشته باشند تا از این طریق جاذبه های استان در بازی های بومی محلی را به شهروندان البرز معرفی کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود