29 دی 1393
شماره خبر: 135960

تاسیس خانه کشتی البرز از آرزو تا واقعیت

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

تاسیس خانه کشتی البرز از آرزو تا واقعیت


تاسیس خانه کشتی استان البرز با وجود گذشت چندین سال از آغاز پروژه، به آرزویی می‌ماند که تا واقعیت راه طولانی در پیش دارد.
استان البرز به دلایل متعدد از جمله پایین بودن میانگین سنی و همچنین مهاجرت جوانان از استان‌های دیگر، دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های ورزشی بالقوه و بالفعل بسیاری است.
از جمله ورزش‌های مورد علاقه جوانان البرزی، رشته بومی کشتی است و در سال‌های اخیر از استان البرز قهرمانان نام آشنایی بسیاری به ورزش کشور معرفی شده‌اند. قهرمانانی مانند مرحوم علیرضا سلیمانی که ضمن کسب عناوین مهم داخلی و بین‌المللی از خصوصیات اخلاقی بسیار والایی نیز سود می‌برد و یا جوانانی چون علیرضا حیدری که در عرصه جهانی و المپیک مقام‌های ارزشمندی را با پرچم سه رنگ ایران کسب کرده‌اند. وجود قهرمانان متعدد نشان می‌دهد که در صورت سرمایه‌گذاری مناسب در کشتی استان البرز، این استان قابلیت تربیت قهرمانان ملی بسیاری را داشته و جوانان البرزی می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کنند. متاسفانه با وجود ظرفیت‌های متعدد رشته پرطرفدار کشتی در البرز، این استان فاقد زیرساخت‌های لازم است. یکی از نیازهای این استان احداث خانه کشتی است که طرح آن چندین سال پیش کلنگ‌زنی شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده و با وجود اعلام زمان‌های مختلف از سوی مسئولان، البرزی‌ها شاهد بهره‌برداری از این پروژه نبوده‌اند. در تازه‌ترین اظهار نظر، رئیس هیئت کشتی استان البرز خبر از «استفاده از مصالح نامرغوب در احداث خانه کشتی» این استان داده و بار دیگر گفته که بهره‌برداری از خانه کشتی در آینده نزدیک محقق نمی‌شود. مصیب دهبالایی می‌گوید: متاسفانه پیمانکاری که برای این اجرای پروژه انتخاب شده بود، در طول کار از مصالح غیر استاندارد و نامرغوب استفاده کرده است. وی اظهار داشت: به همین دلیل و طی بازدیدها و بازرسی‌های کارشناسان مختلف، موضوع به پیمانکار منتقل و خواسته شد که اشکالات در اجرای طرح به ویژه استفاده از مصالح نامرغوب هر چه سریع‌تر اصلاح شود.
رئیس هیئت کشتی استان البرز در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چه زمانی این خانه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه اگر این موارد اصلاح نشود، در زمان بهره‌برداری برای ورزشکاران و اهالی ورزش کشتی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، برای حفظ سلامت آنها، بهره‌برداری از این پروژه به تاخیر افتاد. دهبالایی متذکر شد: نباید سلامت و ایمنی ورزشکاران و مربیان کشتی استان البرز را فدای سرعت در اجرای یک پروژه کنیم و به همین دلیل افتتاح خانه کشتی این استان به تاخیر افتاده است. وی اذعان داشت: البته در این تاخیر اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و همچنین هیئت کشتی استان نقشی نداشته و تاکید ما ساخت یک مجموعه استاندارد و با کیفیت است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود