31 شهریور 1393
شماره خبر: 129770

خیرین به بحث تامین معیشتی ازدواج جوانان نگاه ویژه داشته باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

خیرین به بحث تامین معیشتی ازدواج جوانان نگاه ویژه داشته باشند


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به معضل بیکاری جوانان در کشور گفت: خیرین باید نسبت به بحث معیشتی ازدواج جوانان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
محمود گلزاری در مراسم اولین نشست مجمع خیرین ازدواج که در محل اداره کل ورزش و جوانان البرز برگزار شد، اظهار کرد: از جمله مشکلات مهم حال حاضر جوانان کشور مشکلات معیشتی، اقتصادی، فرهنگی وبرخی آداب و رسوم نامناسب است. وی تصریح کرد: وجود بیش از 300 سایت همسریابی غیر مجاز و برخی موسسات غیرعلمی از مهم‌ترین معضلات جامعه امروزی به شمار می‌آید. گلزاری افزود: وزارت ورزش و جوانان توانسته با همکاری همه جانبه با سازمان تبلیغات اسلامی طرح همسرگزینی را به صورت گسترده راه‌اندازی کند و افراد متقاضی می‌توانند با درج مشخصات و اطلاعات خود در این طرح عظیم ثبت نام کنند. وی با اشاره به این که اهمیت به مسائل جوانان از اهداف اصلی سایت تبیان است، خاطر نشان کرد: وزرات ورزش وجوانان در نظر دارد با ایجاد کارگروه جدی اقدامات اساسی در جهت توسعه و تکمیل این طرح عظیم انجام دهد. معاون وزیر ورزش گفت: علی‌رغم اینکه خیرین بیشماری در جامعه حضور دارند اما نباید وجود افرادی که در قالب انجام امور خیریه اقدامات غیرقانونی و نادرست را انجام می‌دهند را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه ایجاد یک سایت یا سامانه ملی و سراسری به منظور ثبت مشخصات افرادی که از خدمات موسسه های خیریه استفاده می‌کنند الزامی است، افزود: خیرین باید نسبت به بحث معیشتی ازدواج جوانان نگاه ویژه‌ای داشته باشند. گلزاری گفت: موسسات خیریه از جمله نهادهای غیردولتی به شمار می‌آیند که دولت حق از بین بردن استقلال این موسسات را ندارد. وی افزود: تسهیل کردن امور اداری وبرداشتن موانع قانونی برای این موسسات و البته خیرین از جمله مواردی است که باید توسط دولت انجام شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان اظهار کرد: موسسات بزرگ می‌توانند با حمایت از موسسه‌های کوچک اقدامات اساسی در زمینه رفع مشکلات جوانان انجام دهند. گلزاری با اشاره به معضل بیکاری جوانان در کشور گفت: بیش از 3 میلیون و 500 هزار جوان بیکار در جامعه وجود دارد که این آمار در برخی از استان‌ها به بیش از 40درصد نیز می‌رسد. وی گفت: آسیب‌های اجتماعی نظیر خشونت و اعتیاد همچنین وجود مشکلاتی از قبیل مسکن و اشتغال از دیگر عواملی است که باعث افزایش آمار طلاق در کشور می‌شود. گلزاری با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: انفاق در راه خدا آرامش ذهنی و روحی را برای انسان‌ها به دنبال دارد و گام اساسی، علمی و مهمی است که موجب ازبین بردن وابستگی‌های دنیوی می‌شود. وی افزود: ایران بیشترین مصرف داروهای آرام بخش و لوازم آرایشی را به خود اختصاص داده است این در حالی است که این مواد به جسم وروح انسان آرامش نمی دهد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود