27 آبان 1392
شماره خبر: 110246

انسداد جاده شمشک به دیزین دردسرساز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

انسداد جاده شمشک به دیزین دردسرساز شد


مسدود کردن جاده شمشک به دیزین که یک هفته پیش از آغاز بارندگی ها توسط اداره راه و شهرسازی شمیرانات استان تهران اتفاق افتاد، مشکلاتی را برای روستاییان شاغل در این محور به وجود آورده به نحوی که ادامه روند کنونی ممکن است کار را به جایی برساند که این پیست بین المللی برای زمستان 92 آماده نشود.
پیست بین المللی دیزین از قدیمی ترین و در عین حال مجهزترین پیست های کشور و در استان البرز در منطقه آسارا واقع است و همه ساله برای استفاده و حضور علاقه مندان به ورزش اسکی تمهیداتی ویژه برای آماده شدن این پیست انجام می شود. پیست بین الملی دیزین دارای دو راه دسترسی یکی از منطقه آسارا در استان البرز و دیگری از محور شمشک در استان تهران است اما با انسداد محور شمشک به دیزین هم اکنون مشکلاتی برای جوانان شاغل در این محور به وجود آمده است. به گفته بخشدار آسارا و مدیرعامل شرکت بهره بردار این پیست ادامه شرایط کنونی ممکن است روند آماده سازی این پیست بین المللی را با تاخیر مواجه کرده و حتی موجب شود آماده سازی پیست به زمستان امسال نرسد. محسن محمدی در این باره با بیان اینکه سال گذشته به منظور رفع موانع جاده ای محور شمشک – دیزین جلسات متعددی برگزار شد، گفت: به ویژه در جلسه 28 خرداد 91 به ریاست مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت امور زیربنایی حوزه معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور این موضوع بررسی شد.
مشکلات متعدد دیزین پس از تفکیک البرز از تهران
وی افزود: طی آن جلسه از مناطق حادثه خیز این محور با حضور شمار زیادی از مسئولان کشوری و استانهای تهران و البرز از جمله معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، مدیرکل بحران استانداری البرز، فرمانداران کرج و شمیرانات، معاون پشتیبانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز، رئیس فدراسیون اسکی، بخشدار رودبار قصران، معاون راه سازی اداره کل راه و ترابری استان تهران، مدیر مجموعه اسکی دیزین و... بازدید و مشکلات آن بررسی شد ولی متاسفانه مشکل همچنان به قوت خود باقی است. محمدی ادامه داد: بعد از تفکیک البرز از تهران مشکلات متعدد و مکرر در این محور پیش آمد به نحوی که در سال جاری یک هفته پیش از آغاز بارندگی ها جاده مسدود و عملیات بازسازی و آماده سازی پیست که بر اثر حریق در تیرماه امسال دچار آسیب جدی شده بود، با مشکل مواجه شد. وی با اشاره به اینکه جاده شمشک به دیزین توسط اداره راه و شهرسازی شمیرانات استان تهران مسدود شده، تصریح کرد: با آماده نشدن پیست احتمال انجام ورزش مفرح اسکی در دیزین با مشکل مواجه خواهد شد. محمدی تصریح کرد: این محور به عنوان مسیری برای دسترسی آسان و سهولت تردد ورزشکاران و علاقه مندان تهرانی برای استفاده از تسهیلات پیست اسکی دیزین است و مسدود شدن این جاده موجب پیگیری های متعدد ورزشکاران و علاقه مندان ورزش اسکی و خبرنگاران شده است.
از اعلام آمادگی البرز برای تحویل جاده شمشک یک سال گذشت
محمدی یادآور شد: مسدود بودن این جاده خسارات جبران ناپذیری به اشتغال جوانان بخش به ویژه در دهستان نساء و روستای ولایترود وارد می سازد و از رونق پیست می کاهد. محمدی با اشاره به جلسه ای که سال گذشته برگزار شد، یادآور شد: استان البرز آمادگی خود را برای تحویل جاده شمشک به منظور توسعه ورزش اسکی و تقویت اشتغال در پیست اعلام کرد و جلسه ای با مسئولان تهران و البرز برای بررسی موضوع تشکیل شد.گ
دربندس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود