3 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 23969

برخوردهای غیر منطقی حماسه سیاسی را تحت الشعاع قرار می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

برخوردهای غیر منطقی حماسه سیاسی را تحت الشعاع قرار می دهد


سپیدارآنلاین: داوطلب شورای شهر کرج از طرح برخی سئوالات توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراها حین نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها انتقاد کرد.
وی اظهار کرد: حین نام نویسی، سوالاتی نظیر، چه کسانی را عضو جریان انحرافی می دانید؟، جریان انحرافی چیست؟، کدام مسجد می روید؟، عضو بسیج هستید؟ و امام جماعت مسجد را می شناسید؟ از برخی داوطلبان انتخابات شوراها پرسش شده است. این داوطلب شورای شهر مدعی شد: برخی داوطلبان انتخابات شوراها نیز با برچسب منحرف بودن قبل از بررسی صلاحیت ها تهدید به رد صلاحیت می شوند. وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آغازین روز سال جدید در حرم مطهر امام رضا(ع) بر حضور همه جریان های سیاسی در انتخابات و خلق حماسه سیاسی تاکید کردند. اما بعد از آن ما شاهد بودیم که برخی افراد و گروه ها با تمام قوا سعی دارند با تهدید و ارعاب و بهره گیری از انواع لطایف الحیل خبر حذف بزرگترین جریان مردمی را پی پگیری کنند. وی ادامه داد: انتخابات شوراهای این دوره متفاوت از همه دوره ها است و در واقع پیش درآمدی بر انتخابات ریاست جمهوری می باشد.
این داوطلب شورا گفت: خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که هیات نظارت بر شوراها رفتارهایی را در پیش گرفته که اصل حماسه سیاسی را زیر سووال می برد و حتی در برخی حوزه های انتخابیه سعی دارد تا با حرکت در مجراهای غیرقانونی از حضور برخی افراد درانتخابات جلوگیری کنند. به گفته وی، پرسیدن سووالاتی خلاف شرع و قانون نظیر چه کسانی را عضو جریان انحرافی دانید؟، جریان انحرافی چیست ؟ کدام مسجد می روید؟ عضو بسیج هستید؟ امام جماعت مسجد را می شناسید؟ و یا تهدید به رد صلاحیت افراد با زدن برچسب هایی نظیر منحرف بودن قبل از بررسی صلاحیت ها نمونه ای از این اقدامات است. این داوطلب شورا اظهار کرد: این گونه رفتارها در کنار مواردی همچون نبود اطلاعات شفاف درباره عملکرد نهادهای مسوول در جریان ردصلاحیت ها در چند انتخابات گذشته مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات نظام پزشکی، تصریح برخی نهادهای نظامی بر مهندسی انتخابات و به میان آورده شدن ملاک هایی مانند بو کشیدن برای تایید صلاحیت افراد و... این شائبه را بیش از پیش قوت می بخشد که عده ای که در این سال ها دستشان از سرمایه ملت کوتاه شده است در حال برنامه ریزی وسیعی هستند تا با حذف مردم از انتخابات انحصار خود بر قدرت و ثروت را باز یابند. وی ادامه داد: شاید به همین دلیل بود که رئیس جمهوری دو روز پیش در جمع مردم اهواز با هشدار شدید به نهادهای مسوول از آنها خواست که دربرابر اراده ملت قرار نگیرند. این داوطلب شورا گفت: عده ای انحصار طلب همچون در عرصه اقتصاد می خواهند عرصه سیاست در انحصار آنان باشد اما در ایران این اتفاق رخ نمی دهد و میزان رای ملت خواهد بود. وی اظهار کرد: این درحالی است که برخی برای شورای نگهبان نیز نسخه می پیچند اما بنا به فرموده رهبری همه افراد با صلاحیت باید به میدان آیند و انشاءالله با انتخاباتی 50 میلیون نفری کمر دشمن را شکست. این داوطلب شورای شهر افزود: امروز انتخابات پرشور 50 میلیونی با منتخبی با رای بالا همه شرایط داخل و بیرونی را به نفع ملت ایران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود