نماینده مردم کرج در مجلس:وظیفه نماینده نامه دادن به مسئولان برای رفع مشکل مردم نیست
سپیدارآنلاین: گروه سیاسی
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کار نماینده نامه دادن به مسئولان نیست، گفت: دستگاههای اجرایی در کرج و استان البرز به درستی پاسخگوی مردم باشند.
عزیز اکبریان امروز در در کرج اظهار داشت: در طول روز مردم بسیاری با مراجعه به نمایندگان از آنها میخواهند که برای رفع مشکلات خود به مسئولان و دستگاههای اجرایی توصیه نامههایی بدهیم.وی تصریح کرد: به عنوان نمونه وقتی فردی با مراجعه به دستگاهی نمیتواند به خواسته و نیاز خود دست پیدا کند، به نماینده خود در مجلس مراجعه و از وی میخواهد که به دستگاه مربوطه توصیه نامه بنویسیم.
بیشترین مراجعه مردم به نمایندگان برای دریافت وام و کار است
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین درخواستهای مردم مربوط به کار و وام از بانکها است و این موارد نباید نیاز به نامهنگاری نمایندگان مجلس با دستگاههای مرتبط و بانکها باشد.اکبریان خاطرنشان کرد: به طور مثال ممکن است فردی به بانک برای دریافت وام مراجعه کند، این درخواست وی یا عملی است و یا غیر عملی که تشخیص آن نیز باید بر اساس قانون باشد.وی تصریح کرد: اگر این درخواست قانونی و عملی است، باید در کمترین زمان ممکن انجام شود و اگر عملی نیست نیز باید برای وی موانع قانونی تشریح و در نهایت برخورد خوبی با او انجام شود.نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعی است افراد وقتی با پاسخ قانعکننده روبهرو نباشند، به نماینده خود در مجلس مراجعه و از وی تقاضای توصیهنامه میکنند، این در حالی است که وظیفه یک نماینده به هیچ عنوان نامهنگاری با مسئولان در این موارد نیست.
دستگاههای اجرایی در کرج جوابگوی مردم باشند
اکبریان در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکل فوق باید چه راهکارهایی اتخاذ شود؟ ادامه داد: راه اصلی این است که ما پاسخگوی مردم باشیم و دستگاههای اجرایی جواب درخواستهای مردم را در کمترین زمان و با بهترین برخورد بدهند.وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع اکثریت مطلق مردم وقتی بدانند که درخواست آنها منطقی، قانونی و عملی نیست، آن را پیگیری نمیکنند، اما وقتی موضوع را با برخورد صحیح تشریح نکنیم، چارهای به غیر از مراجعه به نماینده و درخواست نامه ندارد.
منبع: فارس