9 شهریور 1392
شماره خبر: 70933

مهمترین گفتمان دولت خدمتگزاری به مردم است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مهمترین گفتمان دولت خدمتگزاری به مردم است


استاندار البرز با بیان اینکه مهمترین گفتمان دولت خدمتگزاری به مردم است به تشریح عملکرد استان در هفته دولت پرداخت.
دکتر اصغر عربیان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج مصادف با سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، شهیدان رجایی و باهنر؛ اظهار داشت: هشتم شهریور سالروز شهادت بزرگ مردانی است که نامشان در تاریخ انقلاب جاودانه شد و هفته ای که در سال به نام «هفته دولت» نامگذاری شده تداعی کننده منش و خصلت های بازری از یادگاران انقلاب است که برای دولتمردان الگوی خدمتگزاری است. وی با مروری بر اتفاقات سال 60 یادآور شد: در این سال بیشترین هجمه ها از سوی استکبار برنهال نوپای انقلاب وارد آمده بود و مدت زیادی هم از ترور نافرجام شخصیت بزرگ انقلاب مقام معظم رهبری نگذشته بود که فاجعه هفتم تیر از سوی دشمنان متحد یعنی منافقان کوردل داخلی و معاندان خارجی به وقوع پیوست وایران اسلامی 72 تن از یاران صدیق امام و انقلاب را-که از پشتوانه های محکم انقلاب بودند- از دست دادند. دکتر عربیان ادامه داد: هنوز چند صباحی از ریاست جمهوری شهید رجایی سپری نشده بود که منافقان کوردل و افراد بی بصیرت ایشان و نخست وزیرشان شهید باهنر را که از هم رزمان قبل از انقلاب ایشان بودند به شهادت رساندند. نماینده عالی دولت در استان با یادآوری روزهای پس از انقلاب اسلامی در کشورمان و تجربه های تلخ به یادگار مانده از آن دوران را درس هایی برای ملت برای بهره گیری در دوران فعلی دانست و با اشاره به مسائل اخیر منطقه و تهدیدات غرب علیه کشورهای اسلامی گفت: درسی که همواره در این سالها و بالاخص از سوی خطبا تکرار شده و آموزنده بوده این است که انقلاب ما در دوره ای که نهال نوپایی بود با این هجمه های متعدد صدمه ای ندید چرا که به پشتوانه الهی متکی بود و امروز نیز این نهال که به درختی تنومند مبدل شده است با هیچ تهدید و ترعیبی نخواهد لرزید. وی افزود: تجربه های تلخ در طول تاریخ بعد از انقلاب نشان داد که حیات انقلاب و کشورما متکی به فرد و افراد نیست ، انقلاب ما متکی به پشتوانه الهی و اراده مردم انقلابی است که تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و در کنف حمایت حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا له الفداست. دکتر عربیان در ادامه به فلسفه نامگذاری هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: هر سال مصادف با هشتم شهریورماه و هفته دولت ضمن آنکه یاد و خاطره این دو شهید گرانقدر گرامی داشته می شود، دولتمردان نیز حسب وظیفه خدماتی را که برای مردم انجام داده اند مرور میکنند.
مهمترین گفتمان دولت خدمتگزاری به مردم است
نماینده عالی دولت در استان، نخستین دیدار رسمی دولت یازدهم و اعضای هیئت وزیران با مقام معظم رهبری را محور سخنان خود قرار داد و گفت: در دیدار اخیر دولتمردان با مقام معظم رهبری، معظم له به محورهایی از شاخصه های دولت اسلامی پرداختند و بر محورهایی تأکید فرمودند، که یکی از آن محورها خدمت گذاری بی منت بر مردم است و فلسفه وجودی مسئولان نیز چیزی جز این مهم نیست. وی افزود: مسئولان نیز برهمین مدار و در این مسیر چه در قالب هیئت وزیران و چه دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی و حتی در تمام روستاهای کشور اسلامی افتخار خدمتگزاری به مردم را دارند.
انقلاب اسلامی ما متکی به مدد الهی است
دکتر عربیان با بیان اینکه در طول 34 سال اخیر مدد و یاری خداوند بوده است که انقلاب ما را از گزند حوادث مصون داشته است، یادآور شد: خداباوری و اعتقاد به خداوند یکی از شاخص های اصلی دولت اسلامی ما است و انقلاب ما همواره به یاری خداوند از بادهای سهمگین حوادث پیروز بیرون آمده است، در روزهای انقلاب خون هزاران شهید نهال نوپای انقلاب را آبیاری کرد و از روزهای آغازین تشکیل حکومت اسلامی در فراز و نشیب 8 سال جنگ تحمیلی از سوی غرب و شرق به نمایندگی صدام قرار گرفتیم لذا این پیروزیها جز به یاری خداوند و با کمک الهی محقق نمی شد. وی افزود: انقلاب ما انقلاب الهی است و مسئولان ما متدین و خداجو و با تکیه بر مددهای الهی قدم در مسیر خدمتگزاری می نهند. دکتر عربیان بار دیگر اتفاقات اخیر منطقه را محور قرار داد و عنوان کرد: این روزها دل دولت ها و ملت ها از تهدیدهای دشمنان می لرزد، اما دل مردم خداجوی ایران در سایه ولایت و رهبری در آرامش و سکینه کامل است. وی ادامه داد: امروز قدرتهای بزرگ با همراهی کشورهای منطقه هر لحظه سوریه را تهدید به حمله و جنگ می کنند؛ ملت مسلمان مصر را به جان هم انداخته اند و آرامش را از ملت های منطقه گرفته اند و این ثبات و آرامشی که در جمهوری اسلامی حاکم است در هیچ کشوری دیده نمی شود چرا که انقلاب در سایه رهبری، امدادهای الهی و باور دینی مردم به پیش می رود.
«خدمت بی منت» و «ولایت پذیری» دو شاخصه اصلی دولت شهید رجایی است
دکتر عربیان در ادامه آنچه را که موجب جاودانگی شهید رجایی خدمت بی منت و ساده زیستی ایشان دانست و گفت: همواره نام شهید رجایی با این دو مؤلفه در اذهان تداعی می شود و الگویی است برای دولتمردان ما. وی افزود: ایشان وقتی نخست وزیر بود مانند آحاد مردم زندگی می کرد ،اشرافی گری را برای دولتمردان قبیح می دانست، در کوچکترین اتاق مدیریت می کرد و بر وزراء هم تأکید می کرد همین روش را پیش بگیرند و به واقع بنا به فرموده بنیان گذار انقلاب اسلامی « شهید رجایی» الگویی بی بدیل در خدمت بی منت و ساده زیستی برای خدمتگزاران نظام است.
استاندار البرز خدمت به مردم را هدیه الهی دانست و ادامه داد: نگاه مسئولان به پست و مقام باید نگاه خدمتگزاری باشد و فلسفه وجودی مسئولان این است. اگر نگاه غیر این باشد دنیا و آخرت از دست خواهد رفت. دکتر عربیان به تبیین شاخصه دیگر دولت شهید رجایی یعنی ولایت مداری و ولایت پذیری از بعد ساختاری نیز پرداخت و با شرح توصیفی از رفتارهای عینی ایشان بیان کرد: شهید رجایی وزرایی را که انتخاب کرده بود با معیار مقلد امام بودن و با این شرط بود؛ اینها رمز موفقیت دولت کوتاه اما جاودانه شهید رجایی بود. وی همچنین به سرنوشت شوم بنی صدر نیز به عنوان درسی برای همگان اشاره کرد و گفت: چند صباحی از عربده کشی های بنی صدر نمی گذشت در فاصله 14 اسفند 59 تا 30 خرداد 60 که برکناری وی از مسند ریاست جمهوری رقم خورد، فردی که با اتکا به رأی مردم آمده بود اما از امام (ره) غفلت کرد و از مسیر انقلاب خارج شد؛ سرنوشت تمامی آنانی که از مسیر انقلاب خارج شوند همین است و کسی که از مسیر ملت و نظام دور شود و تابعیت ولایت را نپذیرد به سرنوشت بنی صدر دچار خواهد شد. دکتر عربیان ولایت فقیه را چراغ راه نظام و تشکیل دولت را متکی به رأی ملت و مشروعیت آن را با ولایت فقیه لازم و ملزوم یکدیگر دانست و توجه با بصیرت دولتمردان را مانع از غلتیدن در مسیر انحرافی عنوان نمود.
8 شهریو روز ملی مبارزه با ترورسیم
روز ملی مبارزه با ترورسیم از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز دستمایه سخنان خود قرار داد و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشترین ضربات و صدمات را از تروریسم داخلی و خارجی دیده و بیشترین خسارات در طول 34 سال اخیر از همین ناحیه بر ما وارد آمده است. وی افزود: کشورما در طول این سالها تمامی کنوانسیون ها را امضا و به مقررات پایبند بوده است و خود قربانی ترورسیم شده و خون هزاران شهید گلگون کفن در این مسیر به زمین ریخته است. از واقعه 7 تیر و 8 شهریورماه ، شهادت دولتمردان تا ترور افراد انقلابی از اقشار واصناف، و شهیدانی همچون؛ عراقی ، لاجوردی، قدوسی و.... همگی شاهد این مدعاست. استاندار البرز محور سوم سخنان خود را به تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان اختصاص داد و بیان کرد: یکی از اقدامات مسئولان استان در حوزه سیاسی دو انتخابات مهم در 24 خرداد ماه بود که به حمد الهی بسیار پرشکوه و با حضور حداکثری در تاریخ سیاسی این استان به ثبت رسید، مشارکت بالای 76 درصدی انتخابات که 4 درصد از میانگین کشوری هم بالاتر بود افتخاری برای این استان است و از همین جا از تمامی تلاشگران این عرصه قدردانی می کنم.
اعتبارات کم بود اما خدمتگزاری ادامه دارد
استاندار البرز در حوزه پروژه های زیر بنائی و اقتصادی هم ورود پیدا کرد و از وضعیت استان در فصل خشکسالی اعتبارات گفت: سال گذشته از نظر اعتباری و بودجه سخت ترین سال پس از انقلاب در بحث عمرانی و تملک دارایی و سرمایه ای بود اما خدمتگزاری مسئولان متوقف نشد؛ هرچند از سرعت برخی پروژه ها کاسته شد اما به حمد خدا خدمتگزاری تداوم داشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 درصد صنعت کشور با استقرار شهرک های صنعتی در استان البرز قراردارد، افزود: به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه هر چند بیشترین صدمه به سمت صنایع بود اما مسئولان به هر طریقی از تزریق سرمایه در گردش، خدمات فنی، اداری ، حقوقی و...کمبودها را پوشش می دادند.
بیکاری ام المصائب است
دکتر عربیان در ادامه بیکاری را سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی دانست و بیان کرد: سقوط یک شرکت یا یک مجموعه تولیدی و صنعتی و بیکار شدن کارگران مساوی با آغاز انواع ناهنجاری ها بوده وتبعات مختلف اجتماعی را بدنبال دارد لذا بیکاری ام المصائب است، و در طول این مدت نیز اقداماتی از سوی مسئولان امر صورت گرفته است اما به جهت مهاجرت بالا در این استان نیازمند ایجاد فرصتهای بیشتر شغلی هستیم.
در مهاجرپذیری مقام اول را داریم اما البرز رکورد دار بیکاری در کشور نیست
وی با بیان اینکه برخی رسانه ها به ناحق البرز را رکورد دار نرخ بیکاری در کشور قلمداد کردند؛ تصریح کرد: نرخ بیکاری البرز در 92 از 19 درصد به زیر 15 رسیده هر چند برای ما رضایتبخش نیست اما نشان از تلاش مسئولان امر برای رفع این معضل دارد.
بیش از 116 هزار فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد شد
دکتر عربیان افزود: بیکاری از دغدغه های اصلی مسئولان است. استان با انبوه جوانان جویای کار مواجه هست، سال گذشته 130 درصد عملکرد دستگاهها در حوزه اشتغال بوده وبا لحاظ تعهد 90 هزار فرصت شغلی بیش از 115 هزار فرصت ایجاد شده به ثبت رسید. استاندار البرز در ادامه وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان را نیز مورد تحلیل و واکاوی قرار داد و از تلاش های شبانه روزی مسئولان حوزه امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی مسئولان امر بیش از هر چیز نیازمند همکاری صمیمانه مردم هستند و جز با مشارکت مردم تلاش های شبانه روزی خدمتگزاران به ثمر نمی نشیند. وی با اشاره به اینکه اعتیاد سرآغاز بروز انواع بزهکاری های ریز و درشت است، افزود: پدیده شوم مواد مخدر خانواده ها و آحاد جوانان را تهدید می کند و باید به معتاد به عنوان بیمار در حال اضطرارنگریست، دستگیری از معتاد و باز پروری و مداوای او خدمت به جامعه، خانواده وی و خود اوست.
آمار

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود