6 دی 1390
شماره خبر: 3335

برنامه های ستاد بزرگداشت 9 دی در استان البرز تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 برنامه های ستاد بزرگداشت 9 دی در استان البرز تشریح شد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز ، برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی در این استان را تشریح كرد.
'حسین كاشانی پورگفت : حماسه بزرگ 9 دی در سال88 ، در پی فتنه انگیزی بزرگی كه با طراحی بسیار دامنه دار و از قبل شكل گرفته دشمنان انقلاب همراه بود ، توسط ملت ایران خلق شد.
وی افزود : حماسه نهم دی ماه حادثه كوچكی نیست ، یك حركت ماندگار و عظیم مردمی همانند حركت مردم در ابتدای شكل گیری انقلاب ایران اسلامی است . وی اظهار داشت : رهبر انقلاب از حماسه نهم دی ماه به عنوان پیوند عمیق و وسیع امت با امام راحل یاد می كنند كه پس از 33 سال از پیروزی انقلاب در برابر كودتا و فتنه های طراحی شده توسط دشمنان انقلاب در طول این مدت مقابله كرده و با حضور در حماسه دی ماه با آرمان های امام راحل پیمان بستند
كاشانی پور یادآور شد : بزرگداشت و سالگرد 9 دی از سوی شورای هماهنگی برای حفظ دستاوردهای این حماسه بزرگ ،بصیرت افزایی در جامعه و آسیب ناپذیر دانستن كشور در برابر فتنه های دشمنان برگزار می شود.وی افزود : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یكی از پر سابقه ترین نهادهای جمهوری اسلامی است كه از آغاز فعالیت خود در ابتدای انقلاب همواره در راه مستقیم و خط انقلاب پیش رفته است و در هر لحظه به وظایف خود عمل كرده است .
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاكید دارند كه در برگزاری مراسم 9 دی كمتر به بعد شعاری و جنبه تبلیغاتی این مناسبت توجه شود. وی یادآور شد: باید در برگزاری این مناسبت به ماهیت حركت 9 دی و اصل و تبیین این حماسه بپردازیم. رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: بدون شك واقعه 9 دی درس‌ها و عبرت‌هایی را برای ملت به همراه داشت و افرادی در جریان 9 دی مردود شدند. وی با اشاره به اقدامات انجام شدن در ستاد بزرگداشت 9 دی در این استان بیان داشت : از چند هفته پیش دبیرخانه 9 دی را تشكیل دادیم و ستادهای شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها شكل گرفت تا بتوانیم مراسم‌های 9 دی را به صورت گسترده در نهادها و دستگاه‌های اجرایی برگزار كنیم. وی افزود : برنامه‌های بزرگداشت 9 دی در بخش‌های علمی، فرهنگی، نمایشگاهی، انتشارات، رسانه و مراسم پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اهداف ستاد 9 دی اضافه كرد: آشكار سازی ابعاد مختلف حماسه 9 دی از جمله دلایل وقوع حادثه و زوایای مختلف و پیامدها و دست‌های آشكار و پنهان و نقشی را كه اقشار مختلف مردم در خلق این حماسه بزرگ ایفا كردند از جمله اهداف ستاد 9 دی در استان البرز است. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان رویكرد‌های لازم در برگزاری مراسم‌های 9 دی ابراز داشت: توجه به لایه‌های عمیق پیداش و ظهور 9 دی، پرهیز از بعد شعاری و پرداختن به عمق و تاثیرگذاری برنامه‌ها و مشاركت اقشار مختلف مردم در برنامه‌ها از دیگر رویكردهای ما در برگزاری برنامه‌های 9 دی است. وی گفت : برگزاری مسابقه دل نوشته با موضوع بصیرت و ولایت ، اجرای مسابقه پیامكی با موضع حماسه 9 دی ، برگزاری همایش بصیرت و ولایت ،برگزاری نمایشگاه ، برگزاری نشست ها و گفتمان های دانش آموزی و نیز حضور فرهنگیان در همایش محوری حماسه 9 دی در استان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده جهت بزرگداشت حماسه نهم دی درنواحی آموزش و پرورش استان است . وی ، برگزاری نشستی با عنوان بصیرت امت و میثاق با ولایت ، برگزاری كرسی آزاداندیشی با عنوان روز بصیرت و حضور دانشگاهیان در همایش محوری استان را از جمله برنامه های دانشگاه ها به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی برشمرد. وی افزود : برگزاری نمایشگاه ، توزیع جزوات و بروشور در خصوص تبیین حماسه نهم دی و نیز حضور هیات های مذهبی در آستان مقدس امامزاده ها و سخنرانی پیرامون بصیرت از دیگر برنامه های ویژه بزرگداشت حماسه 9دی در استان است.



منبع : ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود