4 دی 1390
شماره خبر: 3227

اتخاذ تدابیر لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اتخاذ تدابیر لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای

سپیدار آنلاین: رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج از اتخاذ تدابیر لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خبر داد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان کرج، مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری اظهار داشت: برای برگزاری هر چه باشکوه تر نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات شهرستان عملا" فعالیت خود را از سه ماه قبل آغاز کرده و با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه های لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کرده است. وی افزود: با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری انتخابات و با هماهنگی وزارت کشور، پنج مانور آزمایشی برای بررسی اشکالات فنی احتمالی برگزار شد که در این مانورها حوزه انتخابیه شهرستان کرج رتبه ممتاز برگزاری مانورهای انتخاباتی را از آن خود کرد.
صیانت از آراء مردم وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات است
فرماندار شهرستان کرج همچنین صیانت از آراء مردم را از جمله وظایف مسئولان برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت های موجود در عرصه سیاسی کشور و تلاش دشمنان برای تضعیف نظام و انقلاب، این دوره از انتخابات با حساسیت های فراوانی مواجه است که امید می رود در سایه مشارکت مردم که همواره در طول انقلاب با حضور گسترده خود در عرصه های مختلف مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیدند، شاهد انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم باشیم. وی مشارکت حداکثری، امانت داری، قانونمداری و عدالت محوری را از جمله شعارهای اصلی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با تعاملی که میان اقشار مختلف مردم از جمله؛ معتمدین، افراد ارزشی و نخبگان شهرستان صورت گرفته تمامی مقدمات لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم شده است.
برگزاری انتخاباتی شیشه ای با تأسی از ولایت
رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج در ادامه سخنان خود برای برگزاری انتخاباتی شیشه ای بر محور ولایت تاکید کرد و گفت: برگزاری انتخاباتی شفاف، روشن و قانونی با تاسی از نفس ولایت مهمترین اصلی است که مدنظر مسئولان برگزاری انتخابات است. وی افزود: مشارکت تمامی آحاد جامعه از جمله سازمان های مردم نهاد، کانون های فرهنگی مساجد و... می تواند گامی بسیار مهم در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات به شمار رود. ایران نژاد از تلاش های اصحاب رسانه به منظور انعکاس اقدامات صورت گرفته توسط دولت تقدیر کرد و یادآور شد: انعکاس اقدامات دولت خدمتگزار توسط اصحاب رسانه و قلم نقش بسزایی در ایجاد امید در میان آحاد مختلف مردم دارد. در این راستا عملکرد مسئولان نیز باید به گونه ای باشد که با خدمتگزاری صادقانه به مردم این مهم به منصه ظهور برسد.
فعالیت های کاندیداهای انتخابات مجلس رصد می شود
رصد اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان کرج از دیگر مواردی بود که فرماندار کرج در این نشست خبری بر آن تاکید کرد. ایران نژاد در این رابطه تصریح کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط کاندیداها حتی نمایندگان فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی به دقت رصد شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به آنان تذکر قانونی داده شده و در صورت عدم رعایت برخورد لازم و قانونی صورت می گیرد. وی افزود: ستاد انتخابات شهرستان به عنوان امین و امانتدار مردم وظیفه سنگینی بر عهده دارد بنابراین تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا در پیشگاه خداوند متعال و مردم در این آزمایش نیز سربلند باشد.
پیش بینی 750 شعبه اخذ رای با دو میلیون تعرفه رای گیری
رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج با اشاره به اینکه برای این حوزه انتخابیه 750 شعبه اخذ رای و دو میلیون تعرفه رای گیری پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 685 شعبه اخذ رای شهری و 65 شعبه اخذ رای روستایی پیش بینی شده است. وی از پیش بینی شعب اخذ رای در مناطق صعب العبور نیز خبر داد و گفت: برای مناطق صعب العبور شهرستان نیز تعدای شعب سیار پیش بینی شده است تا شهروندان با کمترین زحمتی در این دوره از انتخابات شرکت کنند. ایران نژاد افزود: تاکنون اعلام رسمی مبنی بر میزان جمعیت این شهرستان صورت نگرفته است اما بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت این شهرستان در حدود دو میلیون و 111 هزار نفر در سه بخش مرکزی، اشتهارد و آسارا اعلام شده است که با اعلام رسمی آن می توان برنامه ریزی های مناسبی در حوزه های مختلف انجام داد. وی اظهار داشت: بر این اساس در سطح شهرستان کرج، فرمانداری کرج به عنوان حوزه اصلی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دو بخش آسارا و اشتهارد به عنوان حوزه های فرعی نسبت به اخذ آراء مردم اقدام خواهند کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود