5 مهر 1403
شماره خبر: 311163

کوتاهی در ابلاغ و اجرای قانون عفاف و حجاب از احدی پذیرفته نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه شخص اول اجرایی کشور که برای پاسداری از احکام الهی و اجرای قانون اساسی سوگند خورده طوری صحبت می‌کند که انگار حجاب در کشور دیگر موضوعیت ندارد گفت: حجاب واجب شرعی و سیاسی است و آمدن و رفتن دولت‌ها هم در اجرای آن تغییری ایجاد نمی کند و رئیس جمهور هم به عنوان رئیس دولت موظف به بستر سازی در راستای اجرای احکام الهی است.
به گزارش. سپیدار نیوز علیرضا عباسی در شورای اداری شهرستان کرج که در مصلی مهرشهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته وقف و دفاع مقدس اظهار کرد: معمولا در کشورها پایان جنگ را جشن می‌گیرند ولی در ایران اسلامی ما سالروز شروع جنگ و هفته دفاع مقدس را جشن می‌گیریم چون دستاوردهای خوبی از این دفاع مقدس حاصل شده که تا سالیان سال نظام ایران را بیمه کرده و خواهد کرد.
وی با اشاره به پیام امام راحل(ره) در پایان جنگ در رابطه با دستاوردهای دفاع مقدس افزودند: حضرت امام فرمودند که ما در جنگ حتی برای یک لحظه هم نادم و پشیمان نیستیم، ما در جنگ انقلاب خود را به دنیا صادر کردیم؛ ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ قدرت صنایع نظامی خود را تقویت کردیم. نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این چند نکته‌ای که در پیام امام راحل هست، یعنی بزرگترین تهدیدی که اوایل انقلاب برای نظام جمهوری اسلامی ایران پیش آمده بود، با یک عزم همگانی و ایمانی مثال زدنی و مجاهدت ستودنی به یک فرصت تبدیل شد. عباسی اضافه کرد: امروز هم تهدیدهای مختلفی داریم که می‌تواند به یک فرصت‌ تبدیل شود که البته مستلزم پای کار بودن همه، تلاش مجاهدانه، انجام امور بر اساس تکلیف و مسئولیت‌ پذیری است؛ نباید در این کار روزمرگی داشته باشیم، با شرایط مذکور امکان تبدیل بزرگترین تهدیدها به بزرگترین فرصت را داریم. وی با بیان اینکه با تلاش‌های همه‌جانبه می‌توانیم نظام خود را به جایگاه والا رسانده و تحقق تمدن نوین اسلامی را به سرانجام برسانیم، گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اصرار هر سال برای برگزاری مناسبات و برنامه‌ها و بزرگداشت یادگاران دفاع مقدس تنها با هدف ماندگار شدن فرهنگ ایثار و شهادت است؛ این فرهنگ کشور را از بسیاری مشکلات عبور داده و خواهد داد.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با یادگاران دفاع مقدس و تاکید بر موضوع نفوذ بیان کرد: نفوذ در حوزه‌های مختلف می تواند رخ دهد؛ اگر دستگاهی کارآمدی خود را از دست بدهد و منجر به نارضایتی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی نظام در جامعه شود این هم یک نوع از نفوذ در راستای ناراضی سازی مردم است. عباسی ادامه داد: این نفوذ در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و تولیدی هم می تواند باشد ولی نفوذ در حوزه فرهنگی مهمتر از دیگر حوزه‌ها است، مقام معظم رهبری از وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، مطبوعات و رسانه ملی نام بردند که مسئولین باید مراقب نفوذ عوامل بیگانه و نااهلان داخلی در این دستگاهها باشند.
وی با طرح این سوال که آیا قرار است در سبک زندگی نفوذ رخ دهد، یادآور شد: خانه‌های ۲۵ متری و سبک پوشش و ترویج فرهنگ برهنگی هم در همین بخش دیده شده و باید مراقب باشیم چرا که عده ای آگاهانه و عده ای از روی ناآگاهی در حال دستکاری سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم ما هستند؛ امروز کشف حجاب به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی در حال ترویج است و متأسفانه گویا برای هیچ کدام از ما مسئولین هم مهم نیست. عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برای رفع این معضلات باید برای خودمان تکلیف و مسئولیت‌ تعیین کنیم، افزود: نمی‌توانیم تاثیر خودمان را در بروز این مشکلات انکار کنیم؛ ۳۲ دستگاه در قانون عفاف و حجاب (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) تکلیف دارند ولی عمده آنان در این زمینه کوتاهی های اساسی دارند.
عباسی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مجموعه های اداری، دولتی نیمه دولتی، نهادهای عمومی و مردمی در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند، گلایه کرد: در بین ۳۲ دستگاه‌ دولتی و نیمه دولتی فقط نیروی انتظامی مقداری به وظیفه خود عمل کرده است؛ اگر امروز با این معضلات فرهنگی مواجه هستیم به خاطر کار نکردن، کوتاهی و بی توجهی مسئولان در انجام وظیفه در این زمینه است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به رفع معضل بی حجابی عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم که بیش از ۲۰۰ هزار شهید در آن دوران تقدیم این آب و خاک شد؛ در وصیتنامه تمامی شهدا به حفظ حجاب اشاره شده است ولی گویا این موضوع برای ما مسئولین اهمیتی ندارد.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رئیس جمهور اظهار کرد: شخص اول اجرایی کشور که برای اجرای قانون اساسی و پاسداری و اجرای احکام الهی سوگند خورده یک طوری صحبت می‌کند که انگار موضوع حجاب یک دعوای سیاسی است و با تغییر دولت‌ها در اجرای آن تجدید نظر می شود، خیر، حجاب حکم الهی و واجب شرعی است و رفتن و آمدن دولت‌ها در اجرای آن تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر کس رئیس جمهور شور موظف به اجرای بی کم و کاست احکام الهی است. لذا سیاسیون و شخص رئیس جمهور باید مراقب جملاتی که در این زمینه بیان می کنند، باشند.
عباسی یادآور شد: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان کرج باید بداند که اوضاع فرهنگی کرج خوب نیست؛ دستگاه‌های مختلف باید به خط شوند، قانون عفاف و حجاب را با خون دل خوردن در مجلس یازدهم شورای اسلامی مصوب کردیم و کوتاهی در ابلاغ و اجرای آن از احدی پذیرفته نیست هم شخص رئیس مجلس در ابلاغ آن کوتاهی نکند، هم رئیس جمهور و دولت در اجرای آن کم کاری نکنند. وی با اشاره به اینکه در قانون حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تکالیفی برای رعایت حجاب و عفاف دیده شده بود که به آن عمل نشده ادامه داد: دو سال این قانون در حال چرخش است که باید ابلاغ شود؛ قطعاً پای کار ابلاغ و اجرای آن هستیم و همه دستگاه‌ها هم باید به تکلیف خود در این زمینه عمل کنند. نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، خواستار شد: همانطور که در زمینه اسناد غیررسمی شهرداری ها از نمایندگان مجلس انتظار تصویب قانون را دارند که درست هم هست، متقابلاً در زمینه رعایت حجاب و عفاف هم که مجلس قانون تصویب می کند از شهرداری ها و همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی انتظار اجرایی شدن آن را داریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود