12 آذر 1390
شماره خبر: 2652

معاون سیاسی استاندار: برنامه های امسال روزدانشجو در استان البرز با رویكرد فرهنگی مذهبی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

معاون سیاسی استاندار: برنامه های امسال روزدانشجو در استان البرز با رویكرد فرهنگی مذهبی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز گفت: امسال ویژه برنامه های بزرگداشت روز دانشجو در استان با تقارن ماه محرم با رویكرد فرهنگی و مذهبی در مراكز علمی و آموزشی برگزار خواهد شد. 16 آذرماه روز بزرگداشت مقام دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
' ناصر رجبی ' افزود: با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ،مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در مساجد دانشگاهها ، سخنرانی پیرامون قیام امام حسین (ع) و واقعه كربلا از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در مراكز آموزش عالی است.
وی ، برگزاری كرسی های آزاد اندیشی و مجالس سخنرانی با موضوع بیداری اسلامی و نیز جنبش وال استریت را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در دانشگاههای این استان برشمرد. رجبی ، با اشاره به نامگذاری 16آذر به عنوان روز دانشجو كه گرامیداشت یاد و خاطره شهادت سه دانشجوی دانشكده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریكا به ایران و برنامه دانشگاه تهران برای اعطای مدرك دكتری افتخاری به وی به شهادت رسیدند ، اظهار داشت: این دانشجویان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر استكبار هستند.
وی بیان داشت: اكنون ایران اسلامی با وجود تحریم های مختلف سیاسی ، اقتصادی و نظامی توانسته با وجود دانشجویان متفكر حرف نخست را در بین جوامع بشری در تمامی زمینه ها به ویژه علمی و تحقیقی بزند. رجبی افزود: با توجه به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمن از طریق سایت ها و فضای مجازی بر علیه ایران اسلامی ، دانشجویان ما باید هوشیار عمل كنند. وی گفت: بیداری اسلامی به وجود آمده در كشورهای منطقه و نیز جنبش وال استریت در آمریكا همه نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و دانشجویان ما باید نسبت به این امر واقف باشند.
رجبی اظهار داشت: دانشجویان ما باید آگاهی كامل نسبت به تحولات داخلی و خارجی داشته باشند چرا كه نبود آگاهی منجر به انحراف خواهد شد.
وی گفت: دانشجویان ما در طول 30 سال پیروزی انقلاب اسلامی همواره نشان داده اند كه در كنار نظام ایستاده و پایبند به ارزش های انقلابی و اسلامی هستند.



منتع: ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود