26 شهریور 1398
شماره خبر: 221094

100 مانور مدیریت بحران در البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

100 مانور مدیریت بحران در البرز برگزار می شود


معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری البرز گفت: 100 مانور مدیریت بحران درسال گذشته در استان البرزبرگزار شده و اجرای بیش از 100 مانور در سال جاری در دستور کار است.
به گزارش فردیس نیوز، علی درویش پور در مانور سراسری شرکت گاز استان البرز که صبح امروز در ایستگاه گاز رسانی شهرک صنعتی سیمین دشت برگزار شد، در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته با هماهنگی ادارات مختلف حدود ۱۰۰ مانور در استان البرز برگزار شده و از ابتدای امسال تا کنون ۳۳ مانور برنامه ریزی وتعدادی از آنها اجرا شده و تا پایان سال اجرای بیش از ۱۰۰ مانور در البرز در دستور کار است.
وی ضمن تأکید بر لزوم اجرای مانور مدیریت بحران برای هماهنگی بیشتر بین ادارات و شناسایی نقاط ضعف در مواجهه با بحران، افزود: شناسایی نقاط ضعف در تجهیرات و امکانات و نحوه مقابله با بحران در مانورها مشخص می شود. در مدیریت بحران هماهنگی بین دستگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در مانورها، به این هماهنگی نزدیک می شویم.
معاون استاندار البرزبا بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای در معرض بلایای طبیعی است؛ بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله با بحران تأکید کرد و گفت: برای مدیریت بحران باید فراتر از وظیفه عمل کنیم و در شرایط عادی باید برای مقابله با بحران برنامه داشته باشیم و همچون آمادگی نظامی برای حفظ و حراست از کشور برای مقابله با بحران آماده باشیم. پیامدها و تبعات اقتصادی و اجتماعی پس از حادثه بسیار بالاست که باید برای آن نیزبرنامه ریزی شود.
وی آموزش و آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با بحران را ضروری دانست و افزود: نگرش باید نسبت به مدیریت بحران تغییر کرده و به سمت آموزش و پیشگیری حرکت کند. آموزش در جهت آگاهی بخشی، کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث ناشی از وقوع بحران باید انجام شود و تمرکز باید بر روی پیش از حادثه و آگاهی بخشی به جامعه مورد توجه قرار گیرد
درویش پور تأکید کرد: تمامی افراد جامعه باید از طریق آموزش، برای کمک در شرایط اضطرار و بحران آماده باشند؛ چرا که لحظات اولیه وقوع حادثه؛ لحظات طلایی برای نجات جان افراد و کاهش تلفات است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود