12 فروردین 1398
شماره خبر: 212454

شرایط سدهای استان تحت کنترل است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شرایط سدهای استان تحت کنترل است

استاندار البرز گفت: شرایط سدهای این استان با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سال گذشته تحت کنترل است.

عزیزاله شهبازی در جلسه مدیریت بحران در استانداری البرز با بیان اینکه مسئولان استان برای پیشگیری از خسارات جانی و مالی در البرز فعالانه در صحنه هستند، افزود: طی تعامل و هم افزایی مجموعه استان، البرز در آمادگی کامل برای مواجهه با بحران های احتمالی است.
وی با بیان اینکه اینکه اطلاع رسانی خوبی در خصوص حوادث احتمالی صورت گرفته اظهار داشت: در استان هر کسی گوشه ای از امور را در حوزه خود به دست گرفته، علاوه بر اینکه از بروز حوادث جلوگیری شده چندین محموله کمک به مناطق سیل زده کشور از البرز نیز ارسال شده است.
شهبازی گفت: از نیمه دوم دی ماه 97 با احصاء دقیق شرایط آب و هوا پیش بینی برای پیشگیری از وقوع سیل صورت گرفت، افزود: رهاسازی آب سدهای البرز با اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی و اقدام به موقع آب منطقه ای البرز در موعد مقرر انجام شد.
وی ادامه داد: 2 سد امیرکبیر و طالقان در البرز، نقش مهم و استراتژیکی برای استان های البرز، تهران و قزوین دارند، به همین منظور برای مهار سیلاب های ناشی از بارش های شدید از سال قبل برنامه ریزی شده بود.
استاندار البرز با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران های ناشی از بلایای طبیعی باید تصمیمات دقیق و فوری گرفت، گفت: در حوزه امنیت حین و بعد از بحران، نیروی انتظامی و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری طراحی لازم را انجام داده اند.
شهبازی افزود: تمامی امکانات استان از وسایل حمل و نقل و لوازم ضروری اسکان را احصاء کرده و برای مواقع بحران آماده داریم.
وی با اشاره به اینکه لایروبی مسیر رودخانه و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودها از قبل صورت گرفته، اضافه کرد: بسیاری از زیرساخت ها باید از سال ها قبل مهیا می شد و ساخت و ساز غیرمجاز در نقاط دارای خطر صورت نمی گرفت.
استاندار البرز افزود: این میزان بارش ها را کسی در نقاط مختلف کشور متصور نبود، به همین جهت باید به نوعی برنامه ریزی کنیم که در مرحله اول از خسارات جانی جلوگیری کنیم و سپس بروز خسارات مالی را کاهش دهیم.
وی گفت: انتظار ما از اعضای ستاد بحران این است که بر مبنای سناریوهای طراحی شده اقدام کنند.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی البرز برای اسکان سیل زدگان دیگر استان های کشور اشاره و خاطر نشان کرد: ما آماده هستیم به همت مردم نوع دوست البرز با صدور دستور وزیر محترم کشور نسبت به میزبانی و اسکان سیل زدگان سایر استان های کشور اقدام کنیم.
وی افزود: مجموعه شهرداری، فرمانداری ها، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، هلال احمر و تمامی مدیران استان مجاهدانه در این چند روز پای کار بودند.
شهبازی گفت: تاکنون 10 میلیمتر بارندگی در البرز گزارش شده و شایعاتی که در خصوص سدهای البرز مطرح بود کاملا بی اساس است چراکه تدابیر پیشگیرانه از سال گذشته اتخاذ شده است.
وی گفت: طی توافق راهور و راهداری برای امنیت مردم جاده کرج چالوس و تعامل استانداران البرز و مازندران و همچنین موافقت مسئولان ملی فعلا مسدود شده است.
استاندار البرز افزود: از اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران و فرمانداران شهرستان ها انتظار می رود تا 24 آینده همچنان در آماده باش کامل باشند.
وی ادامه داد: مکان های اسکان هم باید آماده باشند که به همین منظور، دستگاه های مربوطه اعلام آمادگی کرده اند.
شهبازی گفت: اکنون باید اقدامات فوری را در دستور کار داشته باشیم و پس از این برهه نیز اقدامات اساسی و زیرساختی طبق برنامه صورت می گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود