22 اسفند 1397
شماره خبر: 212191

اقدامات مدیران مدیریت بحران تقویم مناسبتی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اقدامات مدیران مدیریت بحران تقویم مناسبتی ندارد


معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت: مدیران ما نباید مدیران مناسبتی باشند چرا که اقدامات مدیران مدیریت بحران تقویم مناسبتی ندارد بلکه باید همیشه در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در مواقع لزوم به بهترین نحو مطلوب صحنه وقایع را فرماندهی کنند.
علی درویش پور در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر آمادگی و هماهنگی کلیه دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ایام نورزوز جهت تسهیل در امر مسافرتهای نوروزی و ساماندهی مسافران و همچنین هم استانی ها در مواقع مخاطرات طبیعی تاکید کرد. درویش پور گفت: علاوه بر ستاد خدمات سفر، ستاد مدیریت بحران نیز با شروع سفرهای نوروزی در حال آماده باش خواهد بود.
طرح استقبال ایمن از بهار در البرز اجرایی می‌شود
وی افزود: با ابلاغ طرح آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و انسان‌ساخت بزرگ تحت عنوان استقبال ایمن از بهار از سوی مدیریت بحران کشور این طرح در البرز اجرایی می‌شود. وی تصریح کرد: این طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها موظف به اجرای آن هستند.درویشپور تصریح کرد: هماهنگی با ستاد نوروزی، افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‌های امدادی و خدماتی و ارتقای سطح آگاهی و آمادگی عمومی جامعه در زمینه حوادث و سوانح‌‌‌‌‌ غیرمترقبه از دیگر موضوعاتی است که این طرح پیگیری می‌کند.
همکاری با دستگاه ها و ایجاد هم افزایی در مدیریت بحران اولویت ماست
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت: مدیریت بحران در استان نیازمند ترسیم نقشه راهی است که بتوان بر اساس استراژی مشخص نسبت به برنامه ریزی منسجم وعملیاتی اقدام کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه همه مدیران عضو این شورا باید در کنار هم و در قالب یک تیم ورک قوی هدفمند وهم دل گام بردارد تا در راستای سیاست های استان با نقشه راه مشخص بتوانیم در راستای شکوفایی وبالندگی استان گام برداریم.
واکنش مدیران در شرایط اضطراری ملاک عمل است
بخش دیگری از سخنان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز به واکنش مدیران مدیریت بحران در شرایط اضطراری اختصاص داشت. وی در این رابطه اظهار داشت: در شرایط عادی هر مدیری می تواند کار کند مهم این است همان مدیر در شرایط بحرانی و اضطراری بتواند مدیریت ریسک داشته و به نحو مطلوبی برنامه ریزی و اقدام کند.وی یادآور شد: اقدامات مدیران مدیریت بحران در سال 98 باید بر محور برنامه و تدبیر بچرخد باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول سال شاهد کمترین آسیب در حوزه های مختلف بوده باشیم.وی تاکید کرد: مدیران ما نباید مدیران مناسبتی باشند چرا که اقدامات مدیران مدیریت بحران تقویم مناسبتی ندارد بلکه باید همیشه در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در مواقع لزوم به بهترین نحو مطلوب صحنه وقایع را فرماندهی کنند. وی افزود: رویکرد ما در سال 98در حوزه مدیریت بحران رویکردی کاملا کارگاهی و عملیاتی است در این راستا دستگاههای خدماتی باید تجهیز به استانداردهای روز شوند تا خروجی اقدامات صورت گرفته در پایان سال قابل دفاع باشد. شایان ذکر است در این نشست تمهیدات لازم برای آمادگی ایام نوروز اندیشیده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود