5 اسفند 1396
شماره خبر: 191970

از تکاپوی حفظ جایگاه تا افزایش سقف تسهیلات

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

از تکاپوی حفظ جایگاه تا افزایش سقف تسهیلات


استاندارالبرز در جمع مدیران شعب بانک ها گفت: حفظ رتبه استان،جذب سهمیه سالانه و افزایش سقف تسهیلات بانکی،سه اولویت در سیاست توسعه بانکی استان محسوب می شود.
دکتر محمدعلی نجفی» در جلسه« شورای بانک های استان» که با حضور جمعی از مدیران شعب بانک های استان در محل استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی معماربزرگ ایرانی و تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان ، رسالت این قشر را خطیر خواند و گفت: تعهد، ابداع ،آفرینش و یافتن راه حل هایی برای رفع مشکل مردم جامعه؛ مشی و روشی است که مهندسین باید بکار گیرند و خود را ملزم و متعهد به انجام آن بدانند.
***ترسیم سیاست ها و اهرم های توسعه بانکی البرز
استاندارالبرز در ادامه پس از بررسی عملکرد بانک ها، روزهای پایانی سال را آخرین بازه زمانی برای تلاش مدیران در جذب تسهیلات بانکی دانست و سه اولویت اصلی را در سیاست توسعه شورای بانک های استان خاطرنشان کرد و افزود:حفظ جایگاه فعلی، جذب سهمیه سالانه استان و افزایش فراتر از سقف تعیین شده سه محور اصلی در نقشه راه عملکرد حوزه بانکی بشمار می رود.وی تصریح کرد: علاوه بر جذب کامل منابع بانکی سالجاری که به میوه چینی و آخر آن نزدیک می شویم باید توان این را داشته باشیم که با جذب امسال رقمی که فراتر برای البرز دیده شده را هم جذب کنیم.دکتر نجفی گفت: انتظار مردم رونق و بهبود وضعیت اشتغال است که بخش عمده ای از این مطالبه از صندوق ارزی و باجه بانک ها به تولید شغل منتهی می شود.
***بانک های برتر استان البرز معرفی می شوند
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بانک های استان اعلام کرد: بانک های برتر استان تقدیر و معرفی خواهند شد و انتظار می رود عملکرد مثبت بانک ها که به این امر منتهی می شود بین تمامی بانک ها فراگیر شود.
استاندار البرز با بیان اینکه البرز شرایط خاصی دارد وبرای حفظ جایگاه باید جدیت بخرج داد تا درجا نزنیم؛ تقویت سرمایه ثابت بانک ها را نیز مولفه ای مهم در سیاست ارزی عنوان کرد و گفت: بانک های استان باید برای رونق اشتغال کمک کنند.وی انباشت سرمایه در بانک ها را نیز حرکتی زیان ده خواند و افزود: در این زمینه بانک های کم کار را نیز معرفی خواهیم کرد.
***بانک ها بی مهری نکنند/ در پرداخت تسهیلات خرد به روستاییان کوتاه نمی آییم
استاندار در ادامه بانک های خصوصی را نیز از دیگر اهرم های سیاست ارزی عنوان کرد و با این کلید واژه که " بانک ها بی مهری نکنند"؛ هشدار داد: که تسهیلات بخش مشاغل خانگی ،بهزیستی و طرح های روستایی به هیچ وجهه کوتاه نمی آییم.وی در ادامه با بیان اینکه انتظار می رود بانک ها فراتر از سقف تعهدات را در عمل به انجام رسانند، گفت: در استان با رقم تسهیلات ۲۹ میلیارد تومان کار را شروع کردیم و اکنون سقف ۸۰۰ میلیارد تومان را هم رد کرده ایم که این موفقیت مرهون تلاش همه مدیران بانکی است.
***تسهیلات طرح های بخش روستایی و کشاورزی برای ما در اولویت است
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه یکی از اولویت استان در پرداخت تسهیلات با طرح های روستایی است و انتظار می رود، بانک ها در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند، به ویژه انتظارها در زمینه معرفی طرح های بخش کشاورزی و تسهیلات پرداختی بیش از این ها است البته این بدان معنا نیست که کاری انجام نمی شود انتظار ما فراتر از سقف پیش بینی شده است.
***البرز دومین استان صادراتی کشور است/ گام تسهیلات بخش صادرات استان بلندتر باشد
دکتر نجفی با بیان اینکه البرز، دومین استان صادراتی کشور است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت صنایع تولیدی و صادراتی استان، رقم تسهیلات پرداختی بخش صادرات استان باید بیش از ۱۰ میلیارد تومان فعلی باشد.
***تسهیلات بانکی بخش گردشگری در البرز به رونق بنشیند
رئیس شورای بانک های استان در ادامه گفت: موضوع گردشگری در استان البرز تا پیش از این مغفول مانده بود و نیاز است که بانک ها کمک کنند تا تسهیلات پرداختی این بخش نیز به رونق بنشیند.
***پرداختی رونق تولید بخش صنعت و معدن به ۸۷۰ میلیارد تومان رسید
ایرج موفق مدیرکل صنعت،معدن و تجارت در استان نیز از افزایش پرداخت تسهیلات بخش رونق تولید در حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: در بخش رونق تولید از تعداد ۲۹۷ واحد به ۳۰۲ واحد، تسهیلات پرداخت شده است که از ۵۲۵ میلیارد تومان ۵۳۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.وی افزود: در مجموع به میزان ۸۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده رسیده است.موفق همچنین از اعلام گشایش سامانه ثبت تسهیلات بخش رونق تولید در بانک ها خبر داد.خلیلی مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: از میزان ۱۵۷ میلیارد تومان اشتغال روستایی ۳۷ میلیارد تومان طرح مصوب شده است و در اشتغال فراگیر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود