14 اسفند 1395
شماره خبر: 175652

اهمیت تأمین برق اضطراری تونل شماره ۵ محور چالوس در ایام نوروز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اهمیت تأمین برق اضطراری تونل شماره ۵ محور چالوس در ایام نوروز


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر تأمین برق اضطراری تونل شماره پنج و تونل کندوان در ایام نوروز تأکید کرد.
، مهدی مهرور در جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال و استقبال ایمن از بهار که در استانداری البرز برگزار شد، از متولیان امور امدادی و خدماتی خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های خود را ارائه کنند. مهرور با تأکید بر اینکه تهیه لیست کشیک پایگاه‌های امدادی و اورژانس از اقدام آموزش‌وپرورش استان در خصوص تهیه لوح‌های فشرده آموزشی پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال یادکرد و خواستار اجراشدن این طرح شد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز سازمان زیباسازی و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج اقدام به تهیه و نصب بنرهایی برای تجلیل از مقام آتش‌نشانان و یادآوری عواقب آتش‌افروزی در نقاط مختلف شهر داشته باشند.
ابلاغ دستورالعمل سازمان مدیریت بحران برای چهارشنبه آخرسال
وی به دستورالعمل ۱۴ بندی سازمان مدیریت بحران کشور برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است. مهرور در بخش دیگر با اشاره به استقبال ایمن از بهار گفت: در این خصوص دستورالعملی ۳۷ بندی تهیه و ابلاغ‌شده است. طرح آماده‌باش دستگاه‌ها به مدت ۲۰ روز، تشکیل ستاد نوروزی در شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط و تهیه لیست کشیک و ارسال تلفن‌ها به فرمانداری‌ها و مدیریت بحران استانداری البرز ازجمله این مواردی بود که توسط مدیریت بحران در این جلسه عنوان شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر ضرورت استقرار نیروهای مجهز امداد و نجات در ورودی و خروجی شهرها و آماده‌باش دستگاه‌های تمامی اورژانس‌ها و نیروهای هلال‌احمر، همچنین آمادگی تمامی اپراتورهای تلفن همراه برای اطلاع‌رسانی در مواقع اضطرار تأکید کرد. وی بر حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن در ایام نوروز تأکید کرد.
لزوم تامین مایحتاج ضروری اهالی محور کرج - چالوس
به گفته مهرور واحدهای نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به نظارت بر تهیه مایحتاج ضروری مردم به‌ویژه در محور کرج - چالوس دقت نظر کافی را داشته باشند همچنین باید در خصوص حضور واحدهای نانوایی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در بخش دیگری با اشاره به محور پرتردد چالوس، گفت: شناسایی نقاط پرخطر و حادثه‌خیز این محور کوهستانی و نصب تابلوهای هشداردهنده از اهم ضروریات است.
لزوم فعال بودن دوربین های نظارتی در محور چالوس
وی به استقرار سه دستگاه جرثقیل در محورهای مواصلاتی استان برای امدادرسانی در مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: برق اضطراری تونل شماره پنج و تونل کندوان در محور چالوس همچنین فعال بودن دوربین‌های نظارتی از اهمیت بالایی برخوردار است. مهرور با تأکید بر استقرار ماشین‌آلات راهداری در محورهای مواصلاتی استان، گفت: جانمایی برای اسکان موقت مسافران در هنگام بروز حوادث ضروری است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌های شهر در ایام نوروز ضروری است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود