4 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161589

شرط ما در سرمایه گذاری خارجی صادرات است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شرط ما در سرمایه گذاری خارجی صادرات است


استاندار البرز با بیان اینکه بعد از پسابرجام عرصه برای توسعه روابط دیپلماتیک و سرمایه گذاری فراهم شده است، گفت: روز و هفته ای نیست که شاهد حضور سرمایه گذاران در استان نباشیم، در شرایطی که ما خود برای سرمایه گذاران خط و مشی تعیین کرده و با توجه به نیازهایی که در داخل داریم، سیاست گذاری می کنیم.
"سیدحمیدطهائی" در آیین افتتاح سالن ورزشی شهر کوهسار، به رفع تحریم ها و تحولاتی که در فضای کشور و عرصه بین المللی بعد از مذاکرات ایجاد شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش دولت تدبیر و امید و برداشته شدن قطعنامه هایی که سازمان ملل و شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی داشت، سایه حصر اقتصادی برداشته شده و اکنون اجماع جهانی بر این است که با تدابیر مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، ایران اسلامی به حقوق به حق خود دست پیدا کند.
استقبال سرمایه گذاران برای سرریز سرمایه در البرز
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی عرصه برای سرمایه گذاری های خارجی فراهم شده است، افزود: روزی نیست که در سال استان البرز شاهد حضور و مذاکره هیات های سرمایه گذاری خارجی نباشیم.
استاندار البرز تصریح کرد: بسترها را بنحوی ایجاد کرده ایم که این ما هستیم برای سرمایه گذاران خط و مشی تعیین می کنیم و با توجه به نیازهایی که در داخل داریم، سیاست گذاری می کنیم.
شرط ما در سرمایه گذاری خارجی صادرات جهانی است
نماینده عالی دولت در استان گفت: بنای کار دولت این است که در سرمایه گذاری خارجی، فناوری های روز را به داخل وارد کنیم و منابع تولیدی خود را به جهان صادر نماییم.
زعفران و داروهای گیاهی البرز در مسیر صادرات جهانی
وی با اشاره به نمونه ای از قراردادهای سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال گذشته خاطر نشان کرد: بهمن ماه سال 94 طی قراردادی که بین شرکت هلندی – آلمانی در استان منعقد شد توانستیم دو محصول داخلی شامل زعفران و داروهای گیاهی را در سبد کالای این شرکت خارجی گنجانده و به 68 کشور جهان صادر نماییم.
همدلی خوبی در استان بین مسئولان حاکم است
استاندار البرز در ادامه با اشاره به همدلی که در استان بین مسئولان حاکم است، اظهار داشت: وحدت نظر مطلوبی بین مدیران استان وجود دارد امروز شاهد آن هستیم که در نمونه ای کوچک، شهر کوهسار با درآمدهای داخلی و دولتی تعدادی از پروژه های شهری را به خط افتتاح و بهره برداری رسیده است و این روند در سایر نقاط نیز باید تسری پیدا کند. وی با تأکید بر اینکه این تلاش و جهاد عملیاتی در جای جای استان باید تسری پیدا کند، افزود: عمر خدمت کوتاه است و مسئولان باید بتوانند نهایت تلاش و همت را در دوران حضور خود بر مسند مسئولیت ها داشته باشند.
اقدام و عمل مسئولان باید توآمان باشد
استاندار البرز با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و با تأکید بر اینکه نقشه راه مدیران در شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تبیین شده است؛گفت: اقدام و عمل باید توآمان اجرایی شود و خوشبختانه شاهد آن هستیم که فضای کار، تلاش و اقدام در استان ایجاد شده است.
تحرک پروژه های عمرانی نیمه تمام با نگاه اقتصادی
طهائی تصریح کرد: حاصل برنامه ریزی ها این است که پروژه های عمرانی تحرک ویژه ای پیدا کند. در این راستا این آمادگی وجود دارد تا پروژه های عمرانی نیمه تمام جهت تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود. وی تأکید کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا مردم ماحصل تلاش مسئولان را شاهد باشند، ابتکار دولت این است که پروژه های نیمه تمام به تأسی از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل، هر چه سریعتر تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شود. نماینده عالی دولت در استان گفت: تعریف اقتصادی از پروژه های نیمه تمام یکی از برنامه های ما بشمار می رود.
اجرای طرح مکاتبات الکترونیکی استان تا 20 اردیبهشت ماه
طهائی در محور دیگری به موضوع اجرای شبکه دولت الکترونیک با هدف کاهش حجم مراجعات دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: تا 20 اردیبهشت ماه تمام مكاتبات دستگاه های اجرایی از طریق سیستم الكترونیكی انجام می شود. باشگاه ورزشی گلسار در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال صبح امروز توسط استاندار البرز و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید. گفتنی است،استاندار البرز صبح امروز با همراهی محمودبهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان، با سفر به شهرستان ساوجبلاغ، بخشی از پروژه های شهر گلسار را افتتاح نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود