29 شهریور 1394
شماره خبر: 149490

تشکل های دانشجویی تمرین سیاست ورزی در اجتماع

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تشکل های دانشجویی تمرین سیاست ورزی در اجتماع


مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز در آستانه سال تحصیلی جدید، بر ضرورت افزایش نشاط اجتماعی در محیط علمی تأکید کرد و با اشاره به ضرورت پرهیز از خنثی بودن دانشجویان گفت: ظرفیت تشکل های دانشجویی در فصل انتخابات پر رنگ تر شود چرا که این تمرینی برای سیاست ورزی آنها در اجتماع خواهد بود.
"توکل لطفی"در جلسه کمیسیون دانشجویی که در سالن شهدای البرز برگزار شد، ضمن اشاره به تأثیر موفقیت دیپلماسی هسته ای بر تحریم های ظالمانه بین اللمل و سیاست های نادرست دوره های قبل گفت: با تدابیر دولت و رهبری در خصوص موضوع مذاکرات، شاهد تأثیرگذاری آن بر مراکز علمی و دانشگاهی خواهیم بود. وی با بیان اینکه دامنه موضوع مذاکرات هسته ای در دانشگاه ها نیز تأثیرات و بازتاب های خود را خواهد داشت؛افزود: در شرایط پسا تحریم شاهد باز شدن دست محققان ایرانی در حوزه تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی نیز خواهیم بود. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ارائه طرح های دانشگاهی در شرایط پسا تحریم را از جمله برنامه های محوری دانشگاه ها برشمرد. وزیر علم در کتار رفع تحریم ها و مسائل اقتصادی از پتانسیل علمی و امکانات استفاده شود. لطفی در ادامه با اشاره به آغاز فصل تحصیلی دانشگاه ها، گفت: انتظار می رود در آستانه سال تحصیلی جدید دانشجویان با نشاط بیشتری وارد محیط علمی شوند. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه نباید دانشجویان احساس محصور بودن در محیط علمی را داشته باشند و حق اظهارنظر دیدگاه های خود را داشته باشند افزود: احساس آزادی بیان و طرح دیدگاه ها در محیط دانشگاه ها بیش از پیش وجود دارد و با توجه به دو انتخابات پیش رو این فصول بنوعی بهار احزاب نیز بشمار می رود و دانشجویان در این زمینه می توانند شور و نشاط بیشتری با فعالیت های اجتماعی داشته باشند.
وی با تأکید بر پرهیز از خنثی بودن دانشجویان، افزود: فعالیت دانشجویان و اظهارنظرهای آنان در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و.. بنوعی تمرین سیاست ورزی در اجتماع است و انتظار می رود بسترهای برای این حضور در دانشگاه ها فراهم شود.در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان دانشگاه ها به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود