31 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142396

نیاز 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تخت های بیمارستانی البرز سه میلیونی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نیاز 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تخت های بیمارستانی البرز سه میلیونی


معاون رییس جمهور در ادامه سفر به استان البرز از بیمارستان شهید مدنی و بیمارستان و زایشگاه کمالی و همچنین خط 2 مترو شهرستان کرج بازدید به عمل آورد و گفت: موضوع کمبود سرانه های درمانی این استان را با وزیر بهداشت و درمان مطرح خواهد کرد.
محمدباقر نوبخت" به همراه " سیدحمیدطهایی استاندار البرز" و همچنین معاونان از دو بیمارستان شهید مدنی و کمالی کرج بازدید داشت. در جریان این بازدید سیدحمیدطهایی استاندار البرز به تشریح وضعیت بیمارستانهای استان و کمبود سرانه تخت های بیمارستانی در استان سه میلیون جمعیتی البرز پرداخت. بیمارستان شهید مدنی به عنوان یکی از مهم ترین بیمارستان های استان البرز با فضای 6 هزار متر مربع فعالیت می کند که با توجه به حجم بالای مراجعان درصدد هستیم مساحت آن را به 8 هزار متر مربع برسانیم. بیمارستان کمالی با ضریب اشغال تخت 23 درصد، بیشترین آمار مراجعان را دارد و سه چهارم زایمان های استان در این بیمارستان صورت می گیرد. درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در جریان این بازدید گفت: 200 تخت برای بیمارستان شهید مدنی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و همچنین 140 تخت برای بیمارستان کمالی با اعتبار 10 میلیارد تومان نیاز است و در صورت تخصیص این اعتبارات، ظرف یکسال امکان گسترش این دو بیمارستان فراهم می شود. درفشی تصریح کرد: معاون رییس جمهور در این دیدار قول مساعد داد و اعلام کرد که این موضوع را با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مطرح خواهد کرد.
دیدار نوبخت از خط 2 مترو کرج
معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه از خط 2 متروی کرج دیدن کرد و در جریان عملیات احداث مترو در این شهرستان قرار گرفت. خط 2 مترو کرج با 25 کیلومتر طول و 23 ایستگاه از منطقه کمال شهر در غرب شهرستان کرج آغاز شده و پس از عبور از خیابان اصلی شهر (شهید بهشتی) تا چهارراه طالقانی ادامه می یابد و سپس از طریق طالقانی جنوبی تا میدان امام حسین (ع) و نهایتا تا پارکینگ شهرداری ملارد ادامه می یابد. این خط دارای دو فاز است که فاز اول آن به طول 14 کیلومتر و 14 ایستگاه از قزلحصار تا ایستگاه شهید سلطانی و فاز دوم به طول 10.5 و 9 ایستگاه از سرحدآباد تا شهرداری ملارد است. در جریان دیدار معاون رییس جمهوری، مسوولان مترو نبود نقدینگی مناسب و معارض شدن با تاسیسات شهری را از جمله مشکلات موجود عنوان کرد.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود