14 اسفند 1393
شماره خبر: 138805

مدیران استان آموزش پدافند غیر عامل می بینند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مدیران استان آموزش پدافند غیر عامل می بینند


مدیر کل پدافند غیر عامل استان البرز از آموزش پدافند غیر عامل ویژه مدیران خبر داد و گفت: در تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل با تامین اعتبار روند " طرح جامع پدافند غیرعامل استان البرز" سرعت بیشتری خواهد داشت.
سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در جلسه «شورای پدافند غیر عامل استان» که به ریاست « سیدحمیدطهایی استاندار البرز» برگزار شد؛ با ارائه سوابق و اسناد راهبردی در حوزه پدافند غیر عامل ، از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در امور پدافند غیر عامل، سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان البرز باید تعامل بین کارگروهی دستگاه های اجرایی ایجاد شود و نیازهای یکدیگر را پوشش دهند. وی تصریح کرد: در بحث پدافند باید آسیب ها و تهدیدها شناسایی و تمهیدات لازم برای پیشگیری از آنها با آموزش اندیشیده شود.
برگزاری دوره های آموزشی پدافندغیرعامل در استان
حسینی گفت: در این راستا از 20 فرودین تا 20 اردیبهشت کلاس های آموزشی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان فنی و مهندسی در سطح استان هستیم و دانش آموزان در مدارس نیز باید با اطلاع رسانی، نسبت به اهمیت این مسئله آگاه شوند. مدیر کل پدافند غیر عامل استان البرز در ادامه سخنانش تصریح کرد: این اداره کل با پیگیری از معاونت برنامه ریزی استان در صدد جذب بودجه پدافند غیر عامل است. حسینی با اشاره به جلسه ای که با حضور وزیر کشور در خصوص پدافند غیر عامل برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: مقرر شده است که طرح جامع پدافند عامل در استان ها از چند استان کلید زده شود تا از این طریق بتوان مراحل کنترلی و ایرادات بررسی شده و نتایج به سایر استان ها تسری یابد. گفتنی است؛ در این جلسه هر یک از کارگروه ها با ارائه گزارش مدیر عامل آبفای استان، کارگروه راه و شهر سازی در خصوص اجرای الزامات ماده 215 قانون پنجم توسعه و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، گزارش دانشگاه علوم پزشکی از تمهیدات لازم جهت مقابله با تهدیدات احتمالی زیستی و بیولوژیک گفتند و با رهنمودها و جمع بندی استاندار البرز این نشست به پایان رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود