4 آبان 1391
شماره خبر: 13866

تاکید استاندار البرز بر پرهیز از آمارگرایی صوری در اشتغال

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تاکید استاندار البرز بر پرهیز از آمارگرایی صوری در اشتغال

سپیدار آنلاین: استاندار البرز بر پرهیز از آمارگرایی تاکید کرد و گفت: اعداد و ارقامی که در این باره مطرح می شود باید مبنای واقعی داشته و از آمارگیری صوری خودداری شود.
علی اصغر عربیان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال در سالن شهدای دولت استاندری البرز در کرج برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت موضوع اشتغال بر همه معلوم است، تصریح کرد: وقتی ضریب اشتغال پایین می آید به شکل سلسله وار مصائب اجتماعی نیز ایجاد می شود. وی از بیکاری به عنوان ام المصائب یاد کرد و گفت: مسئولان نباید از کوچکترین موضوعات صرف نظر کنند به ویژه اگر در حیطه مسئولیت آنان باشد. وی همچنین بر حضور جدی مدیران کل در جلسات کارگروه ها به ویژه کارگروه اشتغال تاکید کرد. استاندار البرز در بخشی دیگر هدف از تشکیل کارگروه اشتغال را ایجاد زمینه مناسب برای تحقق اشتغال ذکر و بر پرهیز از آمارگرایی تاکید کرد و گفت: اعداد و ارقامی که مطرح می شود باید مبنای واقعی داشته و از آمارگیری صوری خودداری شود. وی ضمن قدردانی از رشد آمار ایجاد اشتغال در استان ادامه داد: در موضوع اشتغال باید علاوه بر انجام تکلیف قانونی با اعتقاد پیش برویم.
آمار مشاغل ایجاد شده در خارج از بدنه دولت نگران کننده است
عربیان در ادامه هدف اشتغالزایی ها را کوچک سازی دولت عنوان و با اشاره به مشاغل ایجاد شده در استان تصریح کرد: آمار مشاغل ایجاد شده در حوزه های خارج از بدنه دولت در استان نگران کننده است. وی تاکید کرد: مشاغلی که در بدنه دولت ایجاد می شود بنا به ضرورت بوده و هدف اصلی کوچک سازی دولت است. وی همچنین خطاب به مدیران یادآور شد: مشکلات و موانع باید به موقع اعلام شود و لحظه ای تعلل در آن جایز نیست. وی تصریح کرد: هیچ عذری در خصوص مشکلات و موانعی که در زمان خودش اعلام و نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام نشود، پذیرفته نیست.
مشکلات بانک ها در ارائه تسهیلات شناسایی شود
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنانش با اذعان به مشکلات بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغال، اظهار داشت: در این جلسه نوک پیکان انتقادات به سمت بانکها بود در حالی که باید ببینیم مشکلات بانکها چیست و با چشم بسته حمله نکنیم و درصدد رفع موانع ابتدا از طریق استان و اگر نیاز به پیگیری های بالاتری داشت از طرق دیگر وارد شویم.
بانک ها در ارائه تسهیلات به سهم ابلاغی عمل کنند
عربیان گفت: ما محدودیتهای بانکی را می دانیم ولی لازم است بانکها نیز دست کم در حد ابلاغی که از بانکهای مرجع به آنها شده، عمل کنند. وی همچنین با اشاره به برخی انتقادها از اختلالات ثبت اشتغال در سامانه رصد، خواستار رفع نقص برای جلوگیری از اجحاف به دستگاه ها شد. عربیان با بیان اینکه از تعهد اشتغال عقب نیستیم، در عین حال تاکید کرد که برای تحقق کامل نباید منتظر پایان سال باشیم.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود