7 بهمن 1393
شماره خبر: 136452

مدیران ساوجبلاغ و نظرآباد به مشکلات کارگران رسیدگی کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مدیران ساوجبلاغ و نظرآباد به مشکلات کارگران رسیدگی کنند


نماینده مردم شهرستانهای ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی از مسوولان منطقه خواست به مشکلات کارگران واحدهای صنعتی رسیدگی کنند.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد افزود: در این روزها ، میزان مراجعه کارگران به دفتر نماینده مردم در مجلس به علت دریافت نکردن حقوق ماهه افزایش یافته است. وی اظهار داشت: کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد از بی توجهی کارفرمایان و مسوولان منطقه در خصوص پرداخت نشدن حقوق به آنان شکایت دارند. وی اظهار کرد: شماری از کارگران واحدهای صنعتی دراین شهرستان ها بیش از شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند. کیایی نژاد گفت: کارگران در مراجعه به دفاتر نماینده مجلس درشهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد عنوان می کنند که بارها برای پرداخت حقوق معوقه خود به مدیران مراجعه کرده اند اما پس از گذشت چند ماه نتیجه ای نگرفته اند.
وی افزود : برای رسیدگی به مشکلات کارگران در بخش تاخیر در پرداخت حقوق ، دستمزد ، مشکلات بیمه ای و درمانی باید در فرمانداری ها به خصوص درنیمه دوم سال کارگروهی تشکیل شود تا شرایط مناسبی برای رسیدگی به خواسته های کارگران فعال درمراکز تولیدی و صنعتی شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآ باد فراهم آید. وی گفت : در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد بیش از 70 هزار کارگر در مراکز تولیدی ، صنعتی و کارگاههای کوچک و بزرگ فعالیت دارند که شرایط پرداخت حقوق به کارگران به ویژه در کارخانه ها و شرکت های بزرگ مطلوب نیست. این نماینده مجلس از کارگران به عنوان بازوان تولید یاد کرد و افزود: کارگران به رغم تحمل ساعات طولانی کار، نبود ایمنی و بهداشت کامل در فضای کاری ، غذای گرم مناسب و ... در بخش تولید و توسعه انجام وظیفه می کنند و این در حالی است که مدیران مربوطه اقدامات جدی را برای برطرف کردن مشکلات کارگران پیگیری نمی کنند.
وی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات کارگران با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در دستور کاری دفتر نماینده مردم در مجلس گرفته شده است تا با همکاری مدیران بتوانیم حداقل گامی در پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران برداریم . شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب با جمعیت 250 و 150 هزار نفر درغرب کرج مرکز استان البرز قرار دارند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود