30 دی 1393
شماره خبر: 136000

همایش روز هوای پاک با حضور دانش آموزان خردسال ساوجبلاغی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

همایش روز هوای پاک با حضور دانش آموزان خردسال ساوجبلاغی


همایش روز هوای پاک با شعار 'دوباره آسمان آبی' با حضور جمعی از مسوولان و 200دانش آموز ساوجبلاغی ازمقابل فرمانداری برگزار شد.
فرماندارساوجبلاغ دراین همایش گفت: توجه نکردن به آلودگی زیست محیطی این نیروگاه، در آینده خسارت های جبران ناپذیری بر محیط زیست منطقه بر جای خواهد گذاشت.
وی، در ادامه افزود: هدف از اجرای این مراسمآشنایی بیشتر شهروندان با مفاهیم هوای پاک محیط‌ زیست سالم و زمینی عاری از آلاینده‌های زیست محیطی وفرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به جای خودرو برای انجام امور درشهر است. پالیزگیر گفت: روز هوای پاک فرصتی برای تأمل بیشتر در اهمیت نقش حیاتی زمین و ضرورت بازنگری در برنامه‌ها و احساس مسئولیت همگانی بیشتر نسبت به مقوله حفظ محیط‌زیست و داشتن زمین وهوای پاک است. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اهمیت محیط زیست در زندگی امروز بیان داشت: در حال حاضر منابع آلوده کننده مختلف درسطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند که در صورت عدم مدیریت آنها در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد. پالیزگیر گفت: مسوولان ارگان‌های مختلف می‌توانندبا مدیریت تردد کارکنان خود و استفاده بهتر از وسایل حمل و نقل عمومی نقش ویژه‌ای درکاهش آلودگی هوا داشته باشند. وی با تاکید بر فراهم شدن زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی، گاز سوز کردن خودروها، گسترش شبکه قطار شهری، ایجاد تصفیه خانه‌های صنعتی در واحدهای تولیدی، جلوگیری از استفاده از سوخت مناسب در صنایع و لزوم ایجادفضای سبز بیشتر شد. در این آیین دانش آموزان این شهرستان بهمراه مسئولین و باشعار های مختلفی خواستار برخورداری از شهری پاک با هوای پاک وآسمانی آبی شدندوتا ورزشگاه شهید جوینی پیاده روی کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود