14 دی 1393
شماره خبر: 134887

روابط عمومی ها ابزار اطلاع رسانی دولت هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

روابط عمومی ها ابزار اطلاع رسانی دولت هستند


استاندارالبرز با بیان اینکه دولت 'تدبیر و امید ' تمام تلاش خود را برای توسعه کشور بکار گرفته است ،گفت: امروز روابط عمومی ها ابزار مهمی برای اطلاع رسانی دولت بشمارمی روند.
'سید حمید طهایی' در نشست هم اندیشی روابط عمومی های استان البرز افزود: دولت دراین شرایط سخت نیاز به کمک دارد ،در شرایطی که تحریم های همه جانبه اعم از اقتصادی ، سیاسی وبین المللی داریم و ابزاری که در اختیار دولت برای اطلاع رسانی است تنها روابط عمومی ها هستند . وی با بیان اینکه دولت به رغم تلاش برای کاهش هزینه ها با تورم و هزینه های تحمیلی مواجه است، ادامه داد: دولت 'تدبیرو امید ' همه این مسایل را تحمل می کند. استاندار البرز ، رشد و ارتقا کشور را در تعامل بین دستگاه های اجرایی و مردم خواند و افزود: اگر دستگاهی بتواند مردم را نسبت به مسوولیتها آشنا کند بسیاری از مسایل حل می شود و مردم با روابط عمومی ها مشارکت می کنند . طهایی ،روابط عمومی ها را پتانسیلی قوی خواند که با امکانات دستگاههای دولتی و شبکه ارتباطات قوی می توانند نقش موثری را ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد:حماسه سیاسی درسال گذشته به لطف خدا رخ داد و این حماسه مردم را امیدوار تر کرد، بنابراین باید تلاشهای بسیاری را برای رفع مشکلات بکار گرفت و درهمین استان البرز شاهد آن بودیم که شهرستانی (طالقان) پس از 22 سال از نعمت گاز شهری برخوردار خواهد شد. استاندار البرز با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت ، یکپارچگی را بهترین فضا برای اداره جامعه دانست و گفت: تقویت روابط عمومی ها دردستگاههای اجرایی از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. طهایی از ادارات کل استان البرز خواست تا تنها به یک شهرستان نپردازند و با رصد مشکلات تمامی شهرستانها تلاش خود را برای تامین نیازهای مردم بکارگیرند. وی روابط عمومی ها را امین مردم دانست و از آنان خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و شفاف در سرلوحه کاری خود در جهت توسعه استان کمک کنند. وی در خصوص لغو تعطیلی پنجشنبه ها درالبرز گفت: درپی شکایت یک شهروند ، دیوان عدالت اداری دراین زمینه رای صادر کرد. استاندار البرزادامه داد: ساعات کاری شش روز در هفته و 44 ساعت است ومکاتبات با معاون اول رییس جمهوری برای تعطیلی دوباره پنجشنبه ها صورت گرفته است . طهایی گفت: البته نگاهها نباید انحصار طلبانه باشد و تعطیلی ادارات در روز پنج شنبه سبب عقب افتادگی این استان از سایراستانها شده بود. وی با تاکید براینکه باید از فرصتها بهره کافی را برد ادامه داد: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و دستگاههای اجرایی هستند و این ارتباط باید دو طرفه باشد تا نهایت سودو فایده های فراوان برای مردم حاصل شود .
دشمنان تنها انقلاب اسلامی را نشانه نرفته اند
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایت های گروه های تکفیری و داعش گفت: عارضه تکفیری به جهان اسلام رسوخ کرده و کناره گیری استکبار جهانی از این موضوع غیر معقول است. طهایی اضافه کرد: باید با این همه جنایات ، جامعه اسلامی باید دوباره به ارزش های الهی متوسل شود. وی تاکید کرد: اگر می گوییم وحدت باید برای همه کسانی باشد که در راه انقلاب اسلامی گام برداشته اند و اگر این دیدگاه را داشته باشیم می توانیم همراه پیدا کنیم . استاندار البرز خاطرنشان کرد:هر فرد، گروه و حزبی که دنبال تفرقه درجامعه است راه درستی را نمی رود و ما در دنیایی که همه سیاستمداران جمع شده اند انقلاب اسلامی را محدود کنند باید تلاش بیشتری در جهت وحدت داشته باشیم . دراین نشست مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز ،مدیرروابط عمومی دادگستری ، مدیرروابط عمومی پست ، مدیر روابط عمومی کتابخانه ها و هفت تن از مدیران روابط عمومی بصورت خلاصه به مشکلات این پتانسیل های مهم ارتباطی و اطلاع رسانی در دستگاههای اجرایی پرداختند . مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نیز دراین نشست رسانه ها را بازوهای پرتوان دستگاه های اجرایی خواند و افزود: آیین نامه اجرایی شورای اطلاع رسانی دولت پیشنهاد خوبی است که باید به دنبال آن بود .
'علی شریفی ' با تاکید براینکه این آیین نامه بندهای خوبی دارد که دراین استان مغفول مانده گفت: اگر روابط عمومی یک دستگاه دراطلاع رسانی مشکلات مردم و مسایل خوب عمل کند می تواند زمینه موفقیت آن دستگاه اجرایی را فراهم آورد . وی نداشتن خبرنگار را یکی از مشکلات روابط عمومی های استان البرز دراطلاع رسانی دقیق و شفاف خواند و افزود: همین امر سبب شده تا شاهد موازی کاری بسیاری در این زمینه باشیم . شریفی با اعلام اینکه ظرفیتهای خوب رسانه ای را دراستان البرزشاهد هستیم گفت: کمبود اعتبارها امروز بهانه ای برای کوتاهی در زمینه اطلاع رسانی شده است . وی تاکید کرد: نمایندگی های رسانه های کشوری دراستان البرز راباید تقویت کرد و از این ظرفیت برای همسویی هرچه بیشتر با سیاستهای دولت و کمک به آن بهره گرفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود