19 آبان 1393
شماره خبر: 131436

نمایشگاه کتاب البرز گشایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نمایشگاه کتاب البرز گشایش یافت


پنجمین نمایشگاه کتاب البر در آیینی با حضور استاندار و دیگر مسوولان استانی درموسسه فرهنگی گلستان گلشهرکرج به مدت یک هفته گشایش یافت.
سید حمید طهایی استاندار البرز در این آیین گفت: فرهنگ پایه و اساس رفتار انسانی است و بخش عظیمی از شخصیت انسان از فرهنگ حاکم بر محیط زندگیش شکل می گیرد.
وی اظهار کرد: فرهنگ اسلامی غنی ترین فرهنگ بشر از ابتدا تا کنون است و کسانی که دراین فرهنگ رشد و نمو پیدا می کنند غالبا در مسیر درست زندگی قرار می گیرند .
استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروز در فضای تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم و دشمن با صرف هزینه زیاد و از طریق برنامه های مختلف در تلاش است که به لایه های مختلف مردم به ویژه نسل های جدید نفوذ کرده و آنان را از فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی دور سازد. وی افزود: باید جنگ نرم و نفوذ در فضاهای فناوری اطلاعات را جدی بگیریم و برنامه های مناسب برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان اجرایی کنیم . طهایی تاکید کرد: کتاب یکی از ابرازهای مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است چراکه افرادی که از آگاهی و بینش کافی برخوردار باشند کمتر از مسیر درست منحرف می شوند . استاندار البرز ابراز کرد:باید فضای مناسب برای نشر کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه دراستان ایجاد شود تا همه مردم به راحتی بتوانند به منابع مطالعه دسترسی داشته باشند . این مسوول گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است تا اقشار مختلف مردم با تازه های حوزه نشر آشنا شوند و بتوانند منابع مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. همچنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه کتاب استان گفت: نمایشگاه کتاب امسال به نسبت نمایشگاه های سال های گذشته از ویژگی های خاصی برخورداراست که از بین آنها می توان به برگزاری بخش های مختلف جنبی از جمله نشست های سبک زندگی ایرانی – اسلامی ،مشاوره خانواده و جلسات الگو پذیری انقلاب از نهضت عاشورا اشاره کرد. وی بیان کرد: در مجموع 260 ناشر در این نمایشگاه شرکت کرده اند که 80 ناشر آن ها استانی و مابقی از ناشران مطرح کشوری هستند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: امسال ناشرانی به این نمایشگاه دعوت شده اند که کتب آنها از لحاظ کیفی مورد پسند عامه مردم است. حسینی کاشانی خاطر نشان کرد: علاوه بر این امسال شاهد همزمانی در برگزاری اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان با این رویداد فرهنگی هستیم که بدون شک نقش به سزایی در پربار ترشدن کیفیت پنجمین نمایشگاه کتاب استان دارد .
وی ، برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی به عنوان یکی دیگر از بخش های جنبی نمایشگاه کتاب نام برد. این مسوول تاکید کرد: 48 غرفه از مجموع 143 این نمایشگاه به رسانه های دیجیتال و 52 غرفه نیز به موضوع مد و لباس ایرانی اختصاص یافته است. 'امیرمسعودشهرامی نیا' مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در مراسم گشایش پنجمین نمایشگاه کتاب استان البرز گفت: این استان به رغم جمعیت کتابخوان زیادی که در خود جای داده متاسفانه از فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب برخوردار نیست . وی خاطر نشان کرد: باید مسوولان با جدیت بیشتری موضوع جانمایی مکانی دائمی برای نمایشگاه های مختلف در این استان را پیگیری کنند. شهرامی نیا افزود: امسال تعداد زیادی از ناشران مطرح کشوری برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند که به علت محدودیت فضایی امکان اختصاص غرفه به همه آنها فراهم نشد.
وی تاکید کرد: از بین ناشران متقاضی در نهایت 260 ناشر مجوز حضور در این نمایشگاه را دریافت کردند. وی ادامه داد: در پنجمین نمایشگاه کتاب استان شاهد عرضه بیش از 40 هزار عنوان کتاب در 143 غرفه هستیم که امکان دسترسی الکترونیکی به همه این کتاب ها فراهم شده است. این مسوول دلیل حضور تعداد زیادی از ناشران به نام کشوری در این نمایشگاه را سهولت در ضوابط حضوربرای آنان اعلا م کرد و گفت: با سهولت در ضوابط تعیین شده برای شرکت در این نمایشگاه شاهد ارایه کتب متنوع برای اقشار مختلف در این نمایشگاه هستیم . شهرامی نیا تاکید کرد: استان البرز جمعیت کتابخوان زیادی را در خود جای داده و برپایی این نمایشگاه می تواند بخشی از نیازهای این افراد را تامین و موجب ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم البرز شود. مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: در این نمایشگاه به جز عرضه کتاب با تخفیف 30 درصد شاهد برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی و همچنین نمایشگاه رسانه های دیجیتال هستیم که بدون شک تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود