14 آبان 1393
شماره خبر: 131171

دولت به تعهد 50 درصدی خود عمل کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دولت به تعهد 50 درصدی خود عمل کرده است


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز به‌ کار 600 میلیارد تومان بوده که 100 میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود و با رایزنی‌ های انجام شده در این معاونت رقم مذکور به سه برابر افزایش یافت.
دکتر هیربد معصومی با اعلام این خبر افزود: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز بکار 600 میلیارد تومان بوده است که 100 میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود که با رایزنی‌های انجام شده این رقم به 300 میلیارد تومان افزایش یافت.
تعهد دولت به 50 درصد سهم مصوب
وی افزود: در تکمیل پروژه قطار شهری کرج تأمین 50 درصد سرمایه به عهده دولت و 50 درصد مابقی تعهد شهرداری کرج بوده که دولت 406 میلیارد تومان تعهد خود را انجام داده و شهرداری کرج از سهم 50 درصدی تعهد خود 200 میلیارد تومان هزینه کرده است.
6 کیلومتر خط 2 ظرف یکسال آتی روی ریل می رود
معاون استاندار درباره خط ناتمام مترو قطار شهری کرج (خط 2) نیز اضافه کرد: بخشی از خط 2 مترو کرج که به طول 27 کیلومتر است در فاز یک، قرار بود سال 89 تحویل داده شود که به هر دلیلی به انجام نرسید و با توجه به تدابیر استاندار در حال حاضر درصدد هستیم تا شش کیلومتر آن را طی مدت یکسال به بهره‌برداری برسانیم. وی یادآور شد: فاز یک قطار شهری کرج از کمالشهر تا ملارد به طول 15 کیلومتر است که شش کیلومتر آن از 45 متری گلشهر تا بوستان جهان شورا در دست عملیات قرار دارد.
عملیات خط 5 به سرمایه گذار خارجی واگذار می شود
معاون عمرانی استاندار البرز جزئیات بیشتر طرح واگذاری خط 5 قطار شهری کرج را نیز تشریح کرد و گفت: خط 5 قطار شهری از خیابان گوهردشت (کمالشهر – میدان شهید سلطانی) در 10 ایستگاه راه‌اندازی و پیش بینی می‌شود عملیات عمرانی این طرح 15 ماه به طول بینجامد. این مسئول با بیان اینکه عملیات احداث خط 5 به شرکت سرمایه گذار خارجی واگذار می شود، افزود: این شرکت، سرمایه و تجربه را توأمان در کار تزریق خواهند و با سبقه مطلوب این سرمایه‌گذار در پروژه‌هایی همچون سد طالقان و همچنین امتیاز ورود تکنولوژی‌های روز و نوین در اجرای طرح‌ها،مذاکرات با توافقات دو جانبه جهت واگذاری بخشی از طرح‌های ملی استان همراه بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود